در پس لرزه بودن زلزله کرمانشاه تردید وجود دارد

به گزارش مجله ستاره، ایسنا نوشت: زمین لرزه کرمانشاه می تواند پس لرزه زلزله روز 21 آبان ماه سال گذشته باشد یا خیر؛ چرا که این زلزله در 21 کیلومتری جنوب غربی سر پل ذهاب بوده است و احتمال می رود که رخداد ثانویه ای در این منطقه اتفاق افتاده باشد.

در پس لرزه بودن زلزله کرمانشاه تردید وجود دارد

دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در باره زلزله یکشنبه شب استان کرمانشاه گفت: زلزله استان کرمانشاه با بزرگای 6.4 یکی از بزرگترین زلزله هایی است که بعد از زلزله 21 آبان ماه سال گذشته در این منطقه اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر این که تردیدهایی برای این که اعلام گردد این زلزله از جمله پس لرزه های زمین لرزه روز 21 آبان ماه سال گذشته است، وجود دارد، خاطر نشان کرد: این زمین لرزه می تواند پس لرزه زلزله روز 21 آبان ماه سال گذشته باشد یا خیر، چرا که این زلزله در 21 کیلومتری جنوب غربی سر پل ذهاب بوده است و احتمال می رود که رخداد ثانویه ای در این منطقه اتفاق افتاده باشد.

زارع با بیان این که عمق این زلزله حدود 15 تا 20 کیلومتری بوده است، اظهار کرد: این زلزله در منطقه وسیعی احساس شد به گونه ای که بر اساس گزارش های دریافت شده نشان می دهد این زلزله از کویت تا آذربایجان احساس شده است.

این محقق حوزه زلزله اضافه نمود: راستای زمین لرزه امشب استان کرمانشاه یک راستای شمالی-جنوبی بوده و به احتمال زیاد ساز و کار این زلزله بر اساس برآوردها امتداد لغز است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی مهندسی زلزله با تاکید بر اینکه زلزله امشب 60 کیلومتر با کانون زمین لرزه روز 21 آبان ماه سال گذشته فاصله دارد، ادامه داد: بر اساس شواهدی که تاکنون به دست آمده است بیشتر احتمال می رود که این زمین لرزه اتفاق ثانویه در منطقه اتفاق افتاده است.

زارع با تاکید بر اینکه وحشت مردم از این زلزله به اندازه زلزله 21 آبان سال گذشته بوده است، اظهار کرد: بر اساس شواهد اعلام شده این زلزله که یک سال و دو هفته بعد از زلزله 21 آبان ماه سال گذشته به ثبت رسید، منجر به قطع آب، برق و گاز شده است.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 105

به "در پس لرزه بودن زلزله کرمانشاه تردید وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پس لرزه بودن زلزله کرمانشاه تردید وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید