توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری فوق حاد پرندگان

به گزارش مجله ستاره، مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، در مصاحبه با خبرنگاران، با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان گفت: با توجه به اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان شیوع پیدا نموده احتمال اینکه در سایر استان ها و آذربایجان شرقی هم این بمیاری شیوع پیدا کند بسیار است.

توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری فوق حاد پرندگان

امیرحسین بهداد اضافه کرد: اگر مرغدارن توصیه های بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان را رعایت نمایند بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان شیوع پیدا نخواهد نمود.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی تاکید نمود: اگر اداره کل دامپزشکی، دستگاه های ذیربط و مرغداران دست در دست هم دهند و توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و سهل انگاری ننمایند این آرامش ادامه پیدا خواهد نمود.

بهداد در بخش دیگری با اشاره به اینکه پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس های آنفلوآنزای طیور را با خود جابجا نمایند، توضیح داد: مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از پرندگان حساس به بیماری هستند.

وی ضمن توصیه های بهداشتی اظهار داشت: اهالی روستاها از رها کردن مرغ های بومی و دیگر ماکیان به صورت چرای آزاد خودداری و آنها را در مکان های سر پوشیده نگهداری نمایند، چون امکان انتقال بیماری به طیور بومی از طریق تماس با پرندگان وحشی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی عدم تهیه گوشت مرغ از مراکز غیر مجاز و عرضه نمایندگان و کشتار نمایندگان دوره گرد، تهیه گوشت مرغ مصرفی به صورت بسته بندی گردیده تازه یا منجمد از مراکز مجاز و خودداری از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر و بومی آّبزی را از دیگر توصیه های بهداشتی برشمرد.

بهداد در انتها گفت: صاحبان طیور بومی در صورت مشاهده تلفات در طیور، مراتب را به نزدیکترین پست دامپزشکی اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 57

به "توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری فوق حاد پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری فوق حاد پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید