ترفند جدید واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی ، هر کاربر فقط 5 حق ارسال پیغام تکراری دارد

به گزارش مجله ستاره، واتس اپ با یک ویژگی جدید در کوشش است روند مبارزه با خبرهای جعلی و ویروسی را جدی تر دنبال کند. بر اساس این ویژگی جدید، از این پس کاربران فقط حق دارند هر پیغام را با 5 نفر به اشتراک بگذارند.

ترفند جدید واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی ، هر کاربر فقط 5 حق ارسال پیغام تکراری دارد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این قابلیت در حال حاضر به شکل آزمایشی در هند اجرا می گردد. علت انتخاب هند به عنوان کانون این آزمایش این است که هند معمولا مرکز جعل خبرها و ارسال ویروسی خبرهای نادرست است.

تا پیش از این کاربران محدودیتی برای ارسال پیغام ها نداشتند ولی این تغییر آزمایشی و محدودیت ارسال خبرها به زودی برای همه کاربران اجرایی می گردد. واتس اپ از ماه ژوئیه 2018، در پی بعضی شیطنت ها که توسط بعضی کاربران ایجاد شد، تصمیم گرفت روند ارسال خبرها را به طور کلی متحول کند.

بسیاری از دولت ها نیز از روند ارسال خبرهای جعلی در واتس اپ شکایت دارند. برای مثال زیمبابوه شبکه های اجتماعی را به مدت 7 روز به طور مستقیم تعطیل کرد چرا که دعا می کرد شبکه های اجتماعی و به ویژه واتس اپ در حال کوشش برای پوشش دادن تظاهراتی مرگبار است که حداقل 12 نفر را به کام مرگ کشانده است.

برنامه های پیغام رسان به دلیل نقش گسترش تبلیغات سیاسی و اطلاعات غلط در معرض انتقاد هستند. این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری برزیل طی سال گذشته نیز توجه خاصی را به خود جلب کرد. یک تحقیق بی بی سی نشان می دهد که فعالان سیاسی در حال جمع آوری اطلاعات فیس بوک هستند تا آنها را با پیغام های واتس اپ هدف قرار دهند.

تا پیش از این افراد حق داشتند هر پیغام را با 20 نفر به اشتراک بگذارند و اکنون این تعداد به 5 نفر کاهش پیدا نموده است. به نظر شما اقدام جدید واتس اپ و محدود کردن فورواردها می تواند مشکل نشر خبر جعلی را کنترل کند؟

منبع: انتخاب
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 140

به "ترفند جدید واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی ، هر کاربر فقط 5 حق ارسال پیغام تکراری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفند جدید واتس اپ برای مبارزه با اخبار جعلی ، هر کاربر فقط 5 حق ارسال پیغام تکراری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید