بازی های آسیایی 2018، داورزنی: پنچاک سیلات به داد تیم میزبان رسید، به المپیک 2020 بسیار امیدوار هستیم

به گزارش مجله ستاره، مهاون وزیر ورزش گفت: پیش از شروع رقابت های آسیایی 2018، شورای المپیک آسیا برای صندلی مناسب تیم میزبان در جدول مسابقات از رشته های مختلفی استفاده کرد تا رنکینگ تیم میزبان در این دوره از رقابت ها ارتقا پیدا کند.

بازی های آسیایی 2018، داورزنی: پنچاک سیلات به داد تیم میزبان رسید، به المپیک 2020 بسیار امیدوار هستیم

به گزارش خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره رشته پنچاک سیلات و کسب هشت مدال طلا توسط کاروان ورزشی اندونزی، گفت: پیش از شروع رقابت های آسیایی جاکارتا، شورای المپیک آسیا برای صندلی مناسب تیم میزبان در جدول مسابقات از رشته های مختلفی استفاده کرد تا رنکینگ تیم میزبان در این دوره از رقابت ها ارتقا پیدا کند.

وی درباره نتایج کاروان ایران در بازی های آسیایی گفت: اگر طلاهای اندونزی در پنچاک سیلات نبود ایران در صندلی چهارم باقی می ماند اما تیم میزبان همیشه مورد توجه است. کاروان ورزشی ایران از رشته های گروهی بسیاری برخوردار است. حدود 100 ورزشکار کاروان ورزشی ایران از تیم های والیبال، فوتبال، بسکتبال، کبدی آقایان و بانوان فقط یک مدال کسب می نمایند. کسب این مدال ها از تیم های گروهی باعث افتخار است اما در برنامه ریزی های آینده برای حضور موفق در مسابقات آسیایی در کوشش هستیم تا روی رشته هایی که می توانیم مدال های بیشتری کسب کنیم، برنامه های بلند مدتی داشته باشیم.

داورزنی درباره طلاهای پر تعداد کشور اندونزی در رشته پنچاک سیلات و اعتراض برخی کشورها به این تصمیم شورای المپیک آسیا گفت : کشور اندونزی در بسیاری از رشته ها فقط یک یا دو مدال کسب کرد. در رشته های وزنه برداری، کاراته، تکواندو و قایقرانی که فقط یک مدال کسب کردند اما رشته ورزشی پنچاک سیلات به داد تیم میزبان رسید. در اندونزی منطقه ای وجود دارد به نام پنچاک سیلات که زمانی به این کشور سفر کردم و این منطقه را مشاهده کردم به یاد کشتی باچوخه افتادم که اگر در این رشته ورزشی حضور پیدا کنیم به مدال های بسیاری می رسیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش اضافه نمود: زمانی که تیم پنچاک سیلات کشورمان به این مسابقات اعزام شد هم می دانستیم که اندونزی می تواند به مدال های بسیاری برسد زیرا این رشته ورزشی با مقرارت و قوانین خاص اندونزی عجین گردیده و توانستند به راحتی به مدال طلا برسند. این رشته ورزشی فقط در مسابقات جاکارتا وجود دارد تا تیم میزبان بتواند در جدول مسابقات به صندلی مناسبی برسد و در دور بعد رقابت های آسیایی نیست زیرا این رشته المپیکی نیست و در آسیا هم علی رغم رشته های رزمی دیگر صندلی آنچنانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رقابت های آسیایی باعث شد تا به مدال آوری بسیاری از رشته های ورزشی در المپیک 2020 امیدوار شویم، بیان نمود: در رشته کاراته که برای نخستین بار قرار است در المپیک شرکت کند بسیار امیدوار به کسب مدال هستیم. به رشته های دیگر همانند وزنه برداری، کاراته و کشتی بسیار امیدوار هستیم که در الپیک توکیو به مدال برسیم. پنچاک سیلات رشته المپیکی نیست و فقط برای کمک به اندونزی این رشته ورزشی در رقابت های آسیایی جاکارتا حضور پیدا کرد و از قبل هم پیش بینی می شد که تیم میزبان در این رشته ورزشی به مدال طلا برسد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارتخانه درباره قهرمانی تاریخی کبدی بانوان و آقایان در رقابت های آسیایی، گفت: در دو دهه اخیر ایران نمی توانست مقابل هند به قهرمانی برسد. همه بر این باور بودند که ایران با شکست مقابل هندونستان نایب قهرمان آسیا می گردد اما بانوان ایرانی در فینال و آقایان در نیمه نهایی توانستند هند را شکست دهند. از عوامل فدراسیون تشکر می کنم و این مدال طلا نشان داد که این رشته در سطح کشور قابل توسعه است. با برنامه ریزی مداوم امیدوار هستیم قدرت کبدی ایران در آسیا و دنیا ماندگار گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 28

به "بازی های آسیایی 2018، داورزنی: پنچاک سیلات به داد تیم میزبان رسید، به المپیک 2020 بسیار امیدوار هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی های آسیایی 2018، داورزنی: پنچاک سیلات به داد تیم میزبان رسید، به المپیک 2020 بسیار امیدوار هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید