اعلام آمادگی ناتو برای حمایت نظامی از لیبی

به گزارش مجله ستاره، دبیرکل ناتو خاطرنشان کرد که این ائتلاف آماده است تا لیبی را در بازسازی نهادهای نظامی و امنیتی اش یاری کند.

اعلام آمادگی ناتو برای حمایت نظامی از لیبی

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الحیاة، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ائتلاف ناتو در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) اظهار کرد: ناتو به نیروهای لیبی آموزش نمی دهد اما به خاطر حمایت از برقراری ثبات در داخل این کشور آماده یاری به آن برای بازسازی نهادهای نظامی و امنیتی خود به ویژه وزارت دفاع و سرویس های امنیتی است.

وی اضافه کرد: ناتو اهمیت خاصی را برای مرکز فرماندهی نیروهای ناتو در ناپولی ایتالیا قائل است و این فرماندهی ابزار کلیدی برخورد ناتو با تهدیدات موجود در جنوب است.

از سوی دیگر، سازمان غیردولتی سی واچ آلمان اظهار داشت که همزمان با بازگشت کشتی نجات آکواریوس یک کشتی انسانی جدید دیگر که حامل پرچم ایتالیا بوده در حال ادامه راه خود برای گشت زنی در سواحل لیبی است.

این سازمان آلمانی به صلیب سرخ لیبی اظهار داشت که طی امسال میلادی به 49000 شخص از جمله آوارگان و افرادی که به شهر درنه رفته و یا از آنجا بازگشته اند، یاری نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 67

به "اعلام آمادگی ناتو برای حمایت نظامی از لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ناتو برای حمایت نظامی از لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید