آموزشگاه، درد بی درمان استقلال

به گزارش مجله ستاره، به امید روزی که آموزشگاه استقلال به افراد پاک دست و کاربلدی سپرده گردد تا دوباره شاهد ظهور بازیکنانی همچون تیموریان، جباری، حیدری، صادقی، طالب لو، قربانی، یاورزاده و بسیاری دیگر از تیم های پایه باشیم.

آموزشگاه، درد بی درمان استقلال

به گزارش خبرنگاران ، درباره جعل اسناد در باشگاه استقلال می تون از زوایه دیگری هم به ماجرا ورود کرد. جایی که قرار شد ریاست آموزشگاه باشگاه استقلال بعد از تخلفات صورت گرفته که محرز هم بود به گودرز حبیبی سپرده گردد اما این جا به جایی هرگز در عمل اتفاق نیفتاد. ریشه این وضعیت حمایت های یکی از مسئولان پر نفوذ سابق باشگاه استقلال که در نقل و انتقالات نیز حرف اول و آخر را می زد، از رئیس سابق آموزشگاه باشگاه استقلال بود. تخلفات صورت گرفته در این بخش می طلبید که متخلف به سرعت از کار برکنار گردد چرا که جعل اسناد در باشگاهی که به طور غیر مستقیم زیر نظر دولت هم واقع شده است، تخلفی بزرگ محسوب می شد اما حمایت از مدیرسابق آموزشگاه به نقطه ای رسید که نام گودرز حبیبی فقط روی کاغذ به عنوان رئیس مطرح بود و در پس پرده همه امور دردستان مسئول سابق باشگاه استقلال و رئیس سابق آموزشگاه قرار داشت. اوضاع به حدی در آن موقع پیچیده پیش رفت که بخشی از بازیکنان زیر نظر گودرز حبیبی در استادیوم شهید کشوری تمرین می کردند وبرخی زیر نظر صادق ورمزیار در زمین قیا نوری اما چربش ورزمزیار ظاهرا بیشتر بود چون او حمایت های برخی از مسئولان باشگاه را به دنبال داشت و در عمل خود را حاکم بر این حوزه می دید.

همین شد که گودرز حبیبی پی در پی علیه مدیران سابق باشگاه استقلال مصاحبه کرد و حتی پرده از تخلفات در این حوزه برداشت اما صدای گودرز حبیبی به جایی نرسید و شاید هم فضا به شکلی بود که کسی این انتقاد ها را جدی نمی گرفت. حالا با ارجاع پرونده تخلف مالی در باشگاه استقلال به قوه قضایی کاملا معین می گردد که تخلفات دایره وسیع تری داشته و برخی بی آنکه سدی پیش روی خود ببینند با جعل مهر باشگاه استقلال و البته عقد قرارداد با بازیکنانی که در حد اندازه تیم های پایه نبودند، به اهدافی دست یافته اند. در آن موقع شاید اگر سید رضا افتخاری که مدیرعاملی باشگاه استقلال را به عهده داشت، با تیم ملی فوتسال ایران به کلمبیا نمی رفت هرگز چنین اتفاقاتی در آموزشگاه رخ نمی داد و کار به نقطه ای نمی رسید که شخصی به خودش اجازه دهد که مهرباشگاه استقلال را جعل کند، با برخی بازیکنان قرارداد ببندد و به راحتی آن ها را به هیات فوتبال ببرد و با آن ها قرارداد معنعقد کند.

جالب است که وقتی افتخاری از سفر کلمبیا برگشت و از او درباره این تخلفات صورت گرفته صحبت شد بی آنکه واکنشی قاطع به ماجرا و آن شخص داشته باشد بیان کرد که ما با آن شخص می گوییم که دیگر از این کارها نکند! درواقع واکنش افتخاری به ماجرا بسیار ساده تر از آن بود که تصور می شد. معمولا در چنین شرایطی وقتی مدیری با تخلفات اسنادی از سوی زیر مجموعه اش روبرو می گردد کمترین کاری که انجام می دهد برکناری آن شخص است اما افتخاری خیلی ساده از کنار موضوع گذشت و ظاهرا به این مسئله فکر می کرد که در ابتدای دوران مدیریتش در باشگاه استقلال تصمیم های چالشی نگیرد واوضاع را آرام نگه دارد تا در همان ابتدا زیر تیز تیغ انتقاد ها قرار نگیرد.

نشستن روی جایگاه مدیریت باشگاه استقلال برای افتخاری آن قدر شیرین بود که او یکی از حوزه های مهم و اثر گذار در باشگاه استقلال را به فردی سپرد که از همان ابتدا هم گفته می شد صلاحیت اداره این امور را ندارد ونمی تواند منشاء خدمات باشد. حتی بارها از افتخاری بابت به کارگیری یکی از دوستان سرمربی وقت استقلال در هیات امنای آموزشگاه ایراد گرفته شد اما مدیرعامل سابق باشگاه استقلال نسبت به این موضوع هم بی توجه بود در حالیکه درباره یاری های مالی آن دوست به تیم های آموزشگاه نیز هیچ گاه شفاف سازی انجام نشد و معین نگردید مبالغی که آن دوست برای هزینه در تیم های آموزشگاه دراختیار مسئولان وقت قرارداده کجا رفته است.

به هرحال ماجرای آموزشگاه در باشگاه استقلال همواره با حاشیه هایی همراه بوده و عجبا که این بخش مهم حیاتی از خودی هم خورده و کسانیکه خود پیراهن این باشگاه را به تن نموده بودند نیز برای رسیدن به مقاصد شخصی از هیچ زد وبند و تخلفی فرو گذار نبوده اند. به امید روزی که آموزشگاه باشگاه استقلال به افراد پاک دست و کاربلدی سپرده گردد تا دوباره شاهد ظهور بازیکنانی همچون تیموریان، جباری، حیدری، صادقی، طالب لو، قربانی، یاور زاده و بسیاری دیگر از تیم های پایه باشیم.

10-670

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 73

به "آموزشگاه، درد بی درمان استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزشگاه، درد بی درمان استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید