85 هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی به آبیاری نوین مجهز شد

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی جوادی شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه نمود: یکی از مهمترین برنامه ها برای احیای دریاچه ارومیه مدنظر وزارت جهاد کشاورزی است ترویج روشهای کشت و آبیاری نوین است.

85 هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی به آبیاری نوین مجهز شد

وی ادامه داد: آذربایجان غربی در استفاده و بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری از 36 هزار هکتار در سال 1393 به بیش از 120 هزار هکتار در امسال رسیده که در نوع خود مطلوب و بی نظیر است.

جوادی افزود: در راستای احیای دریاچه ارومیه و حفاظت از محیط زیست در دولت یازدهم و دوازدهم 61 هزار و 570 هکتار از اراضی زراعی این حوضه به شیوه های نوین آبیاری تجهیز شده که گام بلندی برای احیا به شمار می رود.

وی با بیان اینکه از سال 1392 تاکنون چهار میلیارد و 400 میلیون مترمکعب صرفه جویی آبی در آذربایجان غربی محقق شده است، افزود: این آمار نشان می دهد که با داشتن برنامه و همت لازم می توان به اهداف رسید و تنها باید برنامه ریزی دقیق و مناسب انجام گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هنر مدیریت می تواند بسیاری از مسائل را حل نماید، ادامه داد: امروز شاهد افزایش راندمان آبیاری در آذربایجان غربی هستیم و این موضوع در سایه همراهی تیمی اتفاق افتاده است.

جوادی با اشاره به ظرفیت سردخانه های آذربایجان غربی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه اعلام کرد: تا سال 1391 ظرفیت سردخانه های این استان 147 هزار و 500 تن بود که این میزان تا خاتمه سال گذشته به حدود 985 هزار تن افزایش داشته و تا خاتمه سال این ظرفیت به یک میلیون و 36 هزار تن می رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی افزود: این سردخانه ها با اعتبار بخش خصوصی تاسیس شده و بیانگر این است که تنها وابسته بودن به بودجه دولتی عامل توسعه نیست.

در این مراسم از خدمات اسمعیل کریم زاده تجلیل و رسول جلیلی معاون پیشین برنامه ریزی و مالی این سازمان به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 134

به "85 هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی به آبیاری نوین مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 هزار هکتار اراضی آذربایجان غربی به آبیاری نوین مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید