144 کلاس درس جدید ساخته شد، وجود مدارس چوبی وخشتی در مازندران

به گزارش مجله ستاره، قربانعلی شیرزاد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی با کوشش همکاران در نوسازی و با همت پیمانکاران 28 پروژه آموزشی و پرورشی در قالب 144 کلاس درس و با زیربنای 25 هزار و 500 متر مربع زیربنا به فضای آموزشی استان اضافه می گردد.

144 کلاس درس جدید ساخته شد، وجود مدارس چوبی وخشتی در مازندران

وی اضافه نمود: برای ساخت این کلاس های درس 30 میلیارد تومان هزینه صرف گردیده است و از این تعداد 22 پروژه فضای آموزشی و دو پروژه فضای فرهنگی تربیتی، سه سالن ورزشی و یک استخر شنای دانش آموزی است.

شیرزاد با بیان اینکه 28 فضای پرورشی و آموزشی همزمان با شروع سال تحصیلی در استان به بهره برداری خواهد رسید درباره پروژه های در دست ساخت گفت: نزدیک به 150 پروژه آموزشی و پرورشی نیمه کاره در استان داریم که شامل 750 کلاس درس بوده و برای تکمیل ان به 200 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با اظهار اینکه برخی از پروژه های با مشارکت خیران در دست ساخت است ادامه داد: 50 درصد پروژه ها با مشارکت خیرین و 50 درصد با مشارکت دولت باید تکمیل گردد و به تناسب اعتبار تخصیصی روند تکمیلی انجام می گردد.

شیرزاد درباره کمبود کلاس های درس با بیان اینکه 30 درصد کلاس های درس استان یا فرسوده و یا نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است گفت: حدود 19 هزار کلاس درس در استان داریم که 30 درصد نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

وی درباره وسایل گرمایشی با اشاره به اقدامات اجرا شده از سال 92 تاکنون درباره استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس اضافه نمود: 11 هزار و 500 کلاس درس استان دارای سامانه گرمایشی بخاری نفتی یا گازی بودند که تاکنون سامانه گرمایشی 9 هزار و 600 کلاس درس استانداردسازی شدند.

شیرزاد توضیح داد: در صورت تامین اعتبار نسبت به استانداردسازی سامانه گرمایشی بقیه مدارس استان اقدام می گردد و هرساله نیز اعتباری در این زمینه تخصیص می یابد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران با بیان اینکه مدارس خشتی – گلی و چوبی و سنگی در استان موجود است، تعداد آن را محدود اعلام نمود و گفت: حدود هشت مدرسه خشتی و گلی در استان داریم که پنج تا شش مدرسه با یاری خیران و دولت در حال ساخت مدرسه جدید است.

وی با عنوان اینکه مدارس خشتی و گلی بیشتر در روستاها موجود است گفت: یک پروژه در چالوس واقع گردیده و تا خاتمه امسال ساخته می گردد و جایگزینی مدارس چوبی نیز در دستور کار اداره کل واقع شده است و امیدواریم قبل از سال تحصیلی 98 جمع آوری شوند.

مازندران 470 هزار دانش آموز دارد که سال تحصیلی جدید را در چهار هزار واحد آموزشی شروع می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 50

به "144 کلاس درس جدید ساخته شد، وجود مدارس چوبی وخشتی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "144 کلاس درس جدید ساخته شد، وجود مدارس چوبی وخشتی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید