یک ائتلاف دیگر عراق هم با نخست وزیری قصی السهیل مخالفت کرد

به گزارش مجله ستاره، ائتلاف تحالف القوی العراقیه در نامه ای به رئیس جمهور عراق با نامزدی قصی السهیل برای تصدی سمت نخست وزیری مخالفت کرد.

یک ائتلاف دیگر عراق هم با نخست وزیری قصی السهیل مخالفت کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بعضی از رهبران ائتلاف اهل تسنن عراق موسوم به تحالف القوی العراقیه با ارسال نامه ای به رئیس جمهور عراق، بر مخالفت خود با کاندیداتوری قصی السهیل برای تصدی سمت نخست وزیری تأکید کردند.

به نوشته پایگاه خبری السومریه نیوز، در این نامه تأکید شده که اکثریت این ائتلاف مخالفت نامزدی قصی السهیل گزینه مورد نظر فراکسیون البناء (متشکل از دو ائتلاف الفتح و دولة القانون) در مجلس عراق هستند.

همزمان منابع آگاه به پایگاه خبری المسله گفته اند که در پی مخالف بعضی از ائتلاف ها با نامزدی السهیل، قرار است عبدالحسین عبطان وزیر سابق ورزش و جوانان به عنوان نامزد نخست وزیری معرفی گردد.

فراکسیون البناء به عنوان فراکسیون بزرگ تر در مجلس عراق، دیروز یکشنبه قصی عبدالوهاب عبود السهیل وزیر آموزش عالی در دولت مستعفی عراق را به عنوان نامزد نخست وزیری به برهم صالح رئیس جمهور پیشنهاد کرد.

در نامه درخواست نخست وزیری السهیل، امضای نوری المالکی و هادی العامری، فالح الفیاض، محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر درج شده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 672

به "یک ائتلاف دیگر عراق هم با نخست وزیری قصی السهیل مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ائتلاف دیگر عراق هم با نخست وزیری قصی السهیل مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید