گریفیتس: صنعاء به خروج از الحدیده پایبند بود

به گزارش مجله ستاره، نماینده سازمان ملل در امور یمن با تاکید بر پایبندی صنعاء به خروج نیروهای ارتش یمن و انصارالله از الحدیده گفت که به راهکار سیاسی جامع در یمن پایبند هستیم.

گریفیتس: صنعاء به خروج از الحدیده پایبند بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت گفت که حوثی ها به توافق مربوط به خروج از الحدیده پایبند بودند.

گریفیتس اضافه کرد: از ابتدای شنبه آینده تاکنون، بیش از چهار هزار نفر برای کار در الحدیده به خدمت گرفته می شوند.

به گزارش المسیره، نماینده سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد: سازمان ملل برای بهبودی اوضاع بندر الحدیده آماده است.

وی از طرح بازاستقرار در الحدیده و خروج یک طرفه نیروهای ارتش یمن و انصارالله از سه بندر در غرب یمن استقبال و بر اهمیت مشارکت جنوبی های یمن در عملیات صلح تاکید نمود.

نماینده سازمان ملل در امور یمن همچنین با تاکید بر پایبند صنعاء به خروج نیروهای ارتش یمن و انصارالله از الحدیده گفت که به راهکار سیاسی جامع در یمن پایبند هستیم.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله در راستای کوشش برای اجرایی شدن توافق سوئد، در تاریخ 11 تا 14 ماه می (21 تا 24 اردیبهشت) به صورت یک جانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج شدند.

سازمان ملل هم با خروج یک جانبه انصارالله از سه بندر اصلی در غرب این کشور موافقت نموده و آن را گامی مطلوب برای اجرای مذاکرات سیاسی با هدف خاتمه جنگ در یمن توصیف کرد.

کمیته هماهنگی استقرار مجدد وابسته به سازمان ملل هم چندی پیش در بیانیه ای از خروج یک طرفه انصارالله از بنادر الصلیف (ویژه نقل و انتقال دارو و مواد غذایی)، رأس عیسی و الحدیده استقبال نموده بود.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ 15 آذر 1397 (شش دسامبر 2018) به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف های یمنی به ریاست مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر (22 آذرماه) با توافق آتش بس در الحدیده، به کار خود خاتمه داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عقب نشینی یکجانبه نیروهای نظامی دولت نجات ملی یمن از سه بندر الحدیده، راس عیسی و الصلیف را اقدامی سازنده خواند (جزئیات بیشتر).

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 206

به "گریفیتس: صنعاء به خروج از الحدیده پایبند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گریفیتس: صنعاء به خروج از الحدیده پایبند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید