چین: حقوق متهمان کانادایی در دادگاه رعایت می گردد

به گزارش مجله ستاره، مقامات قضایی چین در واکنش به اظهارات مقامات کانادایی که گفته بودند پکن 13 شهروند این کشور را بدون دلیل بازداشت نموده است اعلام کردند حقوق متهمان کانادایی، در دادگاه رعایت خواهد شد و از این نظر نگرانی وجود ندارد.

چین: حقوق متهمان کانادایی در دادگاه رعایت می گردد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایرنا، لیو ژنیو معاون وزیر دادگستری چین روز آدینه در جمع خبرنگاران در پکن اضافه کرد: چین از منافع این افراد در طول روند دادگاهی محافظت می نماید و حق آنها برای دفاع از خود محفوظ است.

در حالی که پیشتر اعلام شده بود سه شهروند کانادایی در چین بازداشت هستند کانادا روز گذشته فاش کرد از زمان دستگیری منگ وانژو معاون اقتصادی شرکت هواوی در اوتاوا، پکن 13 شهروند اهل این کشور را بازداشت نموده است.

بر اساس اعلام دولت کانادا، از این تعداد 8 نفر آنها به قید وثیقه آزاد شده اند ولی پنج نفر همچنان در بازداشت هستند.

کانادا اول دسامبر سال 2018 منگ وانژو، مدیر اقتصادی شرکت مخابراتی هوآوی را به خاطر نقض تحریم های آمریکا بازداشت کرد و درصدد استرداد او به آمریکا بود در پی این اقدام کانادا، پکن نیز چند روز بعد دو شهروند کانادایی به نام های مایکل اسپاور تاجر و مایکل کوریگ دیپلمات سابق کانادایی را به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی چین بازداشت کرد.

روز بیستم دسامبر نیز سخنگوی وزارت امور خارجه چین تایید کرد که سومین شهروند کانادایی به نام سارا مک لور به خاطر کار غیرقانونی در چین دستگیر شده است.

با این حال چین تاکید نموده بود پرونده این سه شهروند بازداشتی ربطی به پرونده معاون اقتصادی شرکت هواوی در کانادا ندارد.

دادگاه ونکوور کانادا 10 روز بعد از دستگیری خانم منگ، او را با قید وثیقه 7.5 میلیون دلاری آزاد کرد تا دولت این کشور در رابطه با استرداد وی به آمریکا تجدیدنظر و تصمیم گیری کند.

با این حال هنوز تنش ها میان دو کشور کانادا و چین، در خصوص دستگیری این افراد ادامه دارد.

چین انتها اواخر دسامبر، خانم مک لور را آزاد کرد و وی به کانادا بازگشت رسانه های کانادایی از خانم مک لور به عنوان معلم نام برده بودند اما روز گذشته فاش شد نه سه تن بلکه 13 شهروند کانادایی در این مدت در چین بازداشت شده اند.

در کل حدود 200 کانادایی به خاطر نقض قانون در چین بازداشت شده اند این در حالی است که حدود 900 کانادایی در آمریکا به دلیل ارتکاب به جرایم مختلف دادگاهی و بازداشت شده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 452

به "چین: حقوق متهمان کانادایی در دادگاه رعایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: حقوق متهمان کانادایی در دادگاه رعایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید