پکن به تشدید تنش ها بین دو کُره واکنش نشان داد

به گزارش مجله ستاره، دولت چین در اولین واکنش به تشدید تنش های جاری بین کره شمالی و جنوبی، درباره صلح و ثبات در شبه جزیره کره ابراز امیدواری کرد.

پکن به تشدید تنش ها بین دو کُره واکنش نشان داد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری امروز سه شنبه در پکن به تشدید تنش ها بین پیونگ یانگ و سئول واکنش نشان داد.

به نوشته رویترز، در حالی که طی روزهای اخیر تنش ها بین دو کُره به سطحی گسترده افزایش یافته و مقام های پیونگ یانگ سئول را به قطع روابط تهدید نموده اند، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین خواهان صلح در منطقه شد.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه گفت که پکن امیدوار است در شبه جزیره کره صلح و ثبات برقرار گردد.

ابراز امیدواری این مقام چین به صلح در شبه جزیره کره در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر مقام های ارشد کره شمالی با هشدار به مواضع کره جنوبی، این کشور همسایه را به قطع روابط تهدید کردند.

طبق گزارش ها، تنش ها در روابط دو کُره به منطقه مرزی هم کشیده شد و امروز رسانه های کره جنوبی از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه تجاری کائه سونگ خبر دادند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابعی گفته که به نظر می رسد کره شمالی دفتر ارتباطات هماهنگی بین سئول و پیونگ در منطقه در را عمدا منفجر کرد (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1054

به "پکن به تشدید تنش ها بین دو کُره واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن به تشدید تنش ها بین دو کُره واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید