وزیر نیرو: سالانه حدود 4.3 میلیارد متر مکعب پساب در کشور فراوری می گردد

به گزارش مجله ستاره، وزیر نیرو با بیان اینکه از محل 7.5 میلیارد متر مکعب آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت سالانه چیزی حدود 4.3 میلیارد متر مکعب پساب فراوری می گردد، گفت: این میزان فراوری پساب، سرمایه ارزشمندی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر نیرو: سالانه حدود 4.3 میلیارد متر مکعب پساب در کشور فراوری می گردد

به گزارش خبرنگاران - منطقه خوزستان، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که امروز 21 آبان ماه در این شهرستان برگزار گردید، اظهار کرد: موضوع طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب از شاخص های توسعه یافتگی مناطق مختلف دنیاست.

وی اضافه نمود: اینکه دولت ها تا میزانی موفق می شوند که منابع انسانی و سرمایه ای خود را در چنین طرح هایی صرف نمایند، یکی از علائم مهم درک مسائل و منافع جامعه است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه اجرای چنین پروژه هایی در سلامت مردم و محیط زیست اثرگذاری بسیار مثبتی دارد، گفت: از محل 7.5 میلیارد متر مکعب آب مصرفی در بخش شرب و بهداشت، سالانه چیزی حدود 4.3 میلیارد متر مکعب پساب فراوری می گردد.

وی ادامه داد: این میزان فراوری پساب، سرمایه ارزشمندی است که باید مورد استفاده قرار گیرد. امروز کمتر لغت فاضلاب را در ادبیات مشاهده می کنیم زیرا این مساله نیز یک منبع با رنگ متفاوت است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کم کم به سمتی می رویم که با استفاده از فناوری بتوانیم از پساب در مصارف مختلف استفاده کنیم، گفت: 4.3 میلیارد متر مکعب پتانسیل پساب در کشور، جزء مطمئن ترین منابع آب به شمار می آید.

اردکانیان اظهار کرد: به همین جهت است که ترجیح بسیاری از صنایع در حال حاضر استفاده از پساب تصفیه شده است.

وی ادامه داد: ان شاءالله دولت تدبیر و امید و دولت های بعدی سهم و نقش خود را در توجه به سرمایه گذاری در بحث جمع آوری فاضلاب و بازچرخانی پساب تصفیه شده ایفا نمایند.

وزیر نیرو اضافه نمود: این پساب ها علاوه بر اینکه یک منبع مطمئن هستند، نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه دارند.

اردکانیان بیان نمود: در استان خوزستان کارهای بسیار خوبی را شروع نموده ایم که یکی از این کارها تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز است که امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

وی گفت: این تصفیه خانه فاضلاب هشتمین تصفیه خانه ای است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در کشور به بهره برداری رسیده است.

وزیر نیرو بیان نمود: جزء برنامه های قطعی شرکت مهندسی آب و فاصلاب کشور است تا تعداد طرح های مرتبط با آب و فاضلاب را به 40 طرح برساند.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید این طرح چهل و هشتمین تصفیه خانه فاضلاب است که به بهره برداری می رسد.

وزیر نیرو گفت: شهر اهواز در حال حاضر از شاخص بسیار خوبی نسبت به پوشش سیستم های تصفیه فاضلاب برخوردار است. این شاخص در اهواز در حال حاضر 88 درصد است و از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

اردکانیان با بیان اینکه حدود 520 میلیون متر مکعب در سال در استان خوزستان فاضلاب فراوری می گردد، بیان نمود: از این میزان فراوری فاضلاب در خوزستان ، تنها حدود 50 تا 60 میلیون متر مکعب فاضلاب در سال جمع اوری می گردد و هنوز جای کار وسیعی در اهواز و استان خوزستان وجود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 98

به "وزیر نیرو: سالانه حدود 4.3 میلیارد متر مکعب پساب در کشور فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نیرو: سالانه حدود 4.3 میلیارد متر مکعب پساب در کشور فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید