هیئت کره شمالی راهی چین شد

به گزارش مجله ستاره، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز (پنج شنبه) اعلام نمود، یک هیئت رسمی از کره شمالی پس از سرانجام نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در هانوی، پایتخت ویتنام، راهی چین شد.

هیئت کره شمالی راهی چین شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری KCNA گزارش داد: پس از انتها نشست میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ویتنام که بدون توافق انتها یافت، هیئتی رسمی از کره شمالی به رهبری ری کیل-سونگ، معاون وزیر امور خارجه این کشور راهی چین شد.

پیشتر اعلام شده بود، رهبر کره شمالی احتمالا در مارس امسال میلادی پس از برگزاری دومین نشست با رئیس جمهوری آمریکا در اواخر فوریه در هانوی، به چین سفر کند.

لو کانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز با اعلام این خبر گفت: به دعوت وزارت امور خارجه چین، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی امروز به پکن سفر می نماید.

وی اضافه نمود: مقامات چین و کره شمالی قرار است در جریان این ملاقات درباره روابط دوجانبه و مسائل مربوط به منافع مشترک مذاکره نمایند.

در پاسخ به این سوال که آیا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نیز در راه بازگشت از هانوی به چین سفر خواهد نمود یا خیر، کانگ تاکید نمود: پکن به رسم عدم اطلاع برنامه های رهبران دیگر کشورها احترام می گذارد و به آن پایبند است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 579

به "هیئت کره شمالی راهی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت کره شمالی راهی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید