مقصودی: داد و فریاد لشگری نبود به حریفم می باختم، پای بعضی منتقدان یک بار هم به تشک نخورده است

به گزارش مجله ستاره، دارنده مدال طلای وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد جوانان دنیا گفت: خیلی ها بی آنکه چیزی بدانند، حرف هایی می زدند که اصلا صحت نداشت و اگر داد و فریاد لشگری نبود، مبارزه با حریف آذربایجانی را باخته بودم.

مقصودی: داد و فریاد لشگری نبود به حریفم می باختم، پای بعضی منتقدان یک بار هم به تشک نخورده است

امیرحسین مقصودی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص اینکه مدال نقره سال گذشته اش در مسابقات جوانان دنیا را سال جاری به طلا تبدیل کرد، گفت: خدا را از این بابت شکر می کنم که توانستم نتیجه ای بهتر از سال گذشته بگیرم. این پنجمین مسابقه متوالی دنیای بود که شرکت می کردم. از 13 سالگی به بعد در دنیای ها به صورت مداوم شرکت و تجربه ای که سال گذشته از حضور در مسابقات بزرگسالان دنیا پیدا کردم، اینجا خیلی به من یاری کرد.

وی با رد این موضوع که همه در خصوصش می گویند مشکل وزنی داشته و به سختی سر وزن رسیده است، اعلام نمود: اصلا اینطور نیست. روز اولی که به اردو رفتم مربی وزنم را کشید و 68 کیلوگرم بودم، اصلا مشکل وزنی نداشتم. کار امیرمحمد یزدانی درست نشد و قرار شد من در استونی کشتی بگیرم. وقتی برای شب دوم وزن کشی می کردند، من یک کیلو و 100 گرم اضافه داشتم که این چیزی نیست. نمی دانم چرا اینقدر در خصوص موضوع وزن من صحبت می گردد. می خواهم در همین 65 کیلوگرم بمانم، اگر بخواهم وزنم را تغییر دهم باید به 70 کیلوگرم بروم که وزن المپیکی نیست و درنتیجه باید 74 کیلوگرم کشتی بگیرم که نمی توانم در یک سال از نظر قدرت و سرعت به مدعیان این وزن برسم و به این شکل شانس حضور در المپیک را از دست می دهم.

این کشتی گیر تهرانی با اشاره به نحوه اعزامش به استونی، تاکید نمود: بعد از اینکه اردوی تیم ملی را ترک کردم و قرار شد یزدانی به دنیای برود، دقیقا روز آخر به من گفتند باید به اردو بیایی و کار او درست نشده، ساعت 6 عصرِ شبی که اعزام بود به خانه کشتی رفتم و حتی گرمکن تیم ملی را هم نگرفتم. من با این شرایط به دنیای رفتم، اما خیلی انگیزه داشتم. می دیدم چه حرف هایی در خصوصم می زنند. فضای مجازی پر شده بود از نقد آنهایی که می گفتند دنیای حق من نیست! از رابطه من با مربی ام می گفتند در حالی که هیچ چیزی در این خصوص نمی دانستند. آنهایی که اصلا یک بار هم در زندگی شان پای شان به تشک نخورده، من را نقد می کردند. باید حواس شان باشد در خصوص یک جوان 18-19 ساله صحبت می نمایند.

مقصودی که شاگرد رسول دهقان نژاد است، ادامه داد: واقعا اتفاقات جالبی افتاد. خیلی ها بی آنکه چیزی بدانند، حرف هایی می زدند که اصلا صحت نداشت. الان هم در خصوص وزنم حرف می زنند، در حالی که من کشتی گیر 65 کیلوگرم هستم و فعلا نمی دانم در آینده چه اتفاقی رخ می دهد، به راحتی هم وزن کم می کنم، 6 سال مداوم است که خودم را به کادرفنی تیم های ملی تحمیل می کنم، سال جاری هم که دیگر طلا گرفتم. یکی از مربیان گفته بود که وزن من 72 کیلوگرم است، که این اصلا صحت ندارد، خودِ آقای کاوه دید که من 68 کیلوگرم هستم. شب مسابقه یکی از خبرنگاران می گفت تو سه کیلو بالای وزن هستی، مگر با این قانون جدید می گردد سه کیلو شب مسابقه کم کرد؟

دارنده مدال طلای نوجوانان دنیا ادامه داد: بعد از دنیای در فضای مجازی خواندم که در خصوص احسان لشگری بد می گفتند، در حالی که منِ کشتی گیر می دانم اگر داد و فریاد او کنار تشک نبود، مبارزه با حریف آذربایجانی را باخته بودم و نمی توانستم آن کشتی را دربیاورم. این تحلیل ها درست نیست. در کشتی قبل از فینالم، آن فریادها من را به کشتی برگرداند.

نایب قهرمان سال گذشته جوانان دنیا و عضو تیم ملی بزرگسالان در دنیای بوداپست گفت: در بوداپست به خینگاشویلی باختم، حالا این شانس من بود که آنجا با آن قرعه روبرو شوم. عضله همسترینگ پایم پاره شده بود، سال جاری هم ضرب خورده بودم، در کشتی دوم با حریف ژاپنی، رباطم آسیب دید، اما نمی خواستم باز نقره داغ شوم! باید طلا می گرفتم، خدا هم یاریم کرد و زحمت مربیان هم خیلی تاثیر داشت. من بعد از بوداپست دیگر در هیچ میدان بین المللی کشتی نگرفتم، حتی به آسیایی هم نرفتم. حالا خوشحالم که طلای جوانان دنیا را گرفته ام و سال آینده هم می توانم باز در جوانان بگیرم، اما باید به خاطر المپیک حتما در بزرگسالان هم کشتی بگیرم. در انتخابی سال جاری بزرگسالان به من سهمیه ندادند، اما حالا فقط به المپیک فکر می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 275

به "مقصودی: داد و فریاد لشگری نبود به حریفم می باختم، پای بعضی منتقدان یک بار هم به تشک نخورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقصودی: داد و فریاد لشگری نبود به حریفم می باختم، پای بعضی منتقدان یک بار هم به تشک نخورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید