فرهنگ خدمات داوطلبانه را باید ترویج کنیم

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران، علی محمد هاشمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از اول سال تاکنون بالغ بر 18 هزار و 171 نفر داوطلب فعال در هلال احمر استان اصفهان داشته ایم.

فرهنگ خدمات داوطلبانه را باید ترویج کنیم

وی با بیان اینکه بخشی از داوطلبین هم با وجود اینکه کارت برای آنها صادر شده است و پرونده داوطلبی دارند اما به صورت مستمر مشارکت ندارند، افزود: امسال 57 پروژه حمایتی معیشتی تعریف شده است که در این تعداد پروژه 705 نفر داوطلب فعال داریم و 10 هزار و 860 بهره ور داریم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ارزش ریالی این تعداد پروژه سه میلیارد و 200 هزار ریال است.

وی با بیان اینکه پروژه ای که ارزش بالای یک میلیون تومان داشته باشد، توسط خود داوطلبان اجرایی می شود، افزود: طرحی در ماه مبارک رمضان به نام سفره مهربانی به اجرا در آمد که در آن بیش از 10 هزار سبد غذایی بین نیازمندان توزیع شد.

هاشمی بیان داشت: این سبد غذایی شامل برنج، گوشت، مرغ، حبوبات و روغن است که ارزش ریالی آن به 9 میلیارد و 200 هزار تومان می رسد.

وی اعزام کاروان نیکوکاری را یکی دیگر از اقدامات حوزه داوطلبانه دانست و گفت: امسال 9 کاروان داشتیم که در هر کاروان 140 پزشک و پیراپزشک به مناطق محروم اعزام و خدمات بهداشتی و درمانی به افراد نیازمندان توزیع شد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: ارزش اقتصادی هر یک از کاروان های نیکوکاری بالغ بر یک میلیارد و 700 هزار ریال است.

وی اعلام کرد: برگزاری کارگاه های مهارت زندگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه های حوزه داوطلبانه است.

هاشمی با بیان اینکه هلال احمر حلقه اتصال بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است، اضافه کرد: هلال احمر بزرگترین NGO است که کار اصلی آن جذب و ساماندهی منابع داوطلبی است. البته تنها منظور منابع مالی نیست و تمام منابع از جمله منابع انسانی را نیز شامل می‌شود.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 24 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 5

به "فرهنگ خدمات داوطلبانه را باید ترویج کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهنگ خدمات داوطلبانه را باید ترویج کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید