عمران خان: از جنگ آمریکا علیه تروریسم در افغانستان حمایت کردیم، آمریکا بن لادن را شهید کرد

به گزارش مجله ستاره، نخست وزیر پاکستان گفت که این کشور از جنگ آمریکا علیه تروریسم در افغانستان حمایت کرد اما نیروهای آمریکایی بدون اطلاع اسلام آباد وارد خاک پاکستان شده و سرکرده القاعده را شهید کردند.

عمران خان: از جنگ آمریکا علیه تروریسم در افغانستان حمایت کردیم، آمریکا بن لادن را شهید کرد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عمران خان نخست وزیر پاکستان در اظهاراتی در مجلس این کشور گفت: ما از جنگ آمریکا علیه تروریسم در افغانستان کردیم اما در مقابل به ما توهین شد.

وی با ابراز تاسف از حمایت از آمریکا در جنگ علیه تروریسم اضافه کرد: واشنگتن ما را مقصر هر ناکامی در افغانستان دانست، آن ها بطور آشکار ما را مسئول دانستند زیرا در افغانستان پیروز نشدند.

به گزارش دویچه وله، نخست وزیر پاکستان با اشاره به کشته شدن اسامه بن لادن سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده توسط نیروهای آمریکایی در خاک پاکستان نیز گفت: ما در جنگ علیه تروریسم جانب آمریکا را گرفتیم اما آن ها اینجا آمدند و او (بن لادن) را کشتند، شهیدش کردند و ما را در جریان این حمله نگذاشتند.

عمران خان همچنین تاکید نمود که کشورش در جنگ علیه تروریسم 70 هزار قربانی داده است اما آمریکا بار ناکامی جنگ را بر دوش پاکستان می اندازد.

اظهارات جنجالی نخست وزیر پاکستان برای شهید خواندن سرکرده سابق گروه تروریستی القاعده واکنش های زیادی را در پی داشته است.

عمران خان چند سال پیش نیز حضور نظامی آمریکا در افغانستان را اِشغال خارجی دانسته و جنگ علیه نظامیان آمریکایی در این کشور را نیز جهاد خوانده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1002

به "عمران خان: از جنگ آمریکا علیه تروریسم در افغانستان حمایت کردیم، آمریکا بن لادن را شهید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمران خان: از جنگ آمریکا علیه تروریسم در افغانستان حمایت کردیم، آمریکا بن لادن را شهید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید