ظریف: همه ما وامدار ایثارگران، شهدا و آزادگان هستیم

به گزارش مجله ستاره، وزیر خارجه تأکید کرد: آنچه کشور ما را حفظ کرده و در برابر سختی ها و فشارها باعث شده این کشور به پیش برود و در برابر زورگوها و قلدرها تسلیم نشود، فرهنگ ایثار و شهادت است.

ظریف: همه ما وامدار ایثارگران، شهدا و آزادگان هستیم

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در کنگره ملی الماس های درخشان به منظور تجلیل از آزادگان و همزمان با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک میلاد امام هادی و اعیاد قربان و غدیر، گفت: امسال روز 26 مرداد در زمان نمادینی است بین دو عید که آزادگان سرافراز ما و دیگر ایثارگران ما، نماد امروز این دو عید هستند. عید قربان، عید ایثار و سرسپردگی و بندگی و عید غدیر عید ولایت.

وی خطاب به آزادگان گفت: شما برای اطاعت از ولی امر همه چیز را در طَبق ایثار نهادید و به قربانگاه جبهه های دفاع مقدس رفتید ولذا گواریتان باشد آنچه شما به دست آوردید و آنچه ما را همواره شرمنده خودتان و راه و رفتارتان کردید.

وزیر خارجه با بیان اینکه همه ما و هم مردم ایران وامدار ایثارگران، شهدا و آزادگان هستیم، گفت: آنچه کشور ما را حفظ کرده و در برابر همه ناملایمات، سختی ها و فشارها باعث شده این کشور به پیش برود و این کشور بایستد و این کشور سر خم نکند و این کشور در برابر زورگوها و قلدرها تسلیم نشود، همان فرهنگ ایثار و شهادت است که شما بهترین نمونه های آن هستید.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: همه مردم ما از فرهنگ ایثار و شهادت و چشمه جوشانی که از اباعبدالله الحسین به ارث بردند، بهره مندند و همه مردم ایران با این فرهنگ توانستند کشور را در برابر فشارها و تجاوز ها بیمه کنند؛ ولی مثال، شاهد و نمونه آن شما هستید و بالاتر از آن شهدا که شاهدان بر امتند و رسول خدا شاهد بر همه ما.

وی با بیان اینکه امروز در دنیای کنونی قدرت فقط توانمندی سیاسی، اقتصادی و نظامی نیست، گفت: امروز شاخصه های قدرت متنوع و متکثر شده اند و فرهنگ، باور و توانمندی ایستادگی یک عامل و شاخصه بزرگ قدرت است.

پیشرفت ها از بیرون به ما ارزانی نشده است/پیشرفت ها را مدیون مردم و مقاومت آنها هستیم

رئیس دستگاه دیپلماسی با ذکر این نکته که ما به لطف خدا و به برکت مقاومت مردم توانستیم در حوزه های مختلف پیشرفت کنیم، یادآور شد: همین پیشرفت ها را نیز مدیون مردم و مقاومت آنها هستیم، چرا که این پیشرفت ها هم از بیرون به ما ارزانی نشده است. هر چه پیشرفت کردیم، نه به خاطر کمک از خارج، بلکه علیرغم مانع تراشی های خارجی به دست آوردیم. هر چه توفیق پیدا کردیم، نه به خاطر قرار دریافت زیر چتر حمایتی این و آن، نه به خاطر بهره بردن از امکانات علمی و تخصصی این و آن، بلکه علیرغم فشارهای روزانه این و آن و علیرغم تحریم های ظالمانه این و آن به دست آوردیم.

به گزارش فارس، ظریف در ادامه سخنرانی خود اضافه کرد: مردم ما مبنای قدرت ما هستند و این قدرت است که در کنار سایر آنچه از این مردم داریم، هر چه داریم از مردم داریم. امام (ره) که می فرمایند مردم ولی نعمت ما هستند، به واقع مردم ولی نعمت ما هستند و خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان و جانبازان بهترین نمونه مقاومت آن مردمی هستند که به خاطر همان مقاومت ولی نعمت ما شدند.

وامدار ایثارگران هستیم و خواهیم بود

ظریف اضافه کرد: مردمی که به خاطر تحمل سختی ها و ایستادگی است که ولی نعمت همه ما هستند. یعنی هر چه نعمت داریم در زیر سایه پروردگار از این مردم داریم و این یک عامل بزرگ قدرت است. اگر امروز آمریکا با همه ادعای قدر قدرتی اش - چون ما تنها یک قدر قدرت نداریم و آن خداست - نمی تواند در برابر مردم ایستادگی کند به خاطر فرهنگی است که شما نماد آن فرهنگ هستید و به خاطر همین است که ما وامدار ایثارگران هستیم و همواره وامدار ایثارگران خواهیم بود اگر ما بخواهیم قدرت و سربلندی و شرف و عزت امروز را داشته باشیم باید همواره به یاد داشته باشیم که وامدار چه کسانی هستیم.

به گزارش فارس، وی گفت: باید همواره به خاطر داشته باشیم که به چه دلیل است امروز سربلندیم، حتما اقتدار، انسجام مردمی، قدرت نظامی، توانمندی و پیشرفت اقتصادی، توسعه علمی، سیاسی و اجتماعی ما مهم است، ولی مهمتر از همه، وابستگی ما به مردم و فرهنگ ایثار و شهادت مردم ماست. این شما هستید که ولی نعمت ما بوده اید، هستید و خواهید بود.

وزیر خارجه گفت: ما به عنوان خدمتگزاران مردم موظفیم در پس مقاومت شما پنهان نشویم. هزینه بر مقاومت شما تحمیل نکنیم.

مردم هستند که برای ما معین تکلیف می کنند

ظریف گفت: وظیفه ما این است که قدردان مقاومت شما و مردم باشیم. باری را از روی دوش این مردم بزرگ برداریم و فشاری را از روی زندگی این مردم بزرگ برداریم، هزینه های معیشت این مردم بزرگ را کاهش دهیم، اگر باور داریم که به خاطر این مردم است که ما هستیم. اگر باور داریم که به خاطر همین مردم است که ما سربلندیم. این مردم صاحب اختیار ما هستند، ما صاحب اختیار مردم نیستیم، مردم هستند که برای ما معین تکلیف می کنند. رهبری معظم انقلاب می فرمایند رای مردم حق الناس است، یعنی مردم هستند که برای ما معین تکلیف می کنند. باید این واقعیت را بپذیریم و تجلی این واقعیت شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز ما هستند

وی اضافه کرد: از اینکه به من افتخار دادید در محضر شما بزرگمردان و بزرگ زنان این مرز و بوم باشم، سپاسگزارم. امیدوارم همواره بتوانیم در خدمت شما باشیم و به این خدمت افتخار کنیم.

به گزارش فارس، در این مراسم لوح تقدیری از طرف خانواده شهدا و ایثارگران به وزیر امور خارجه تقدیم شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 420

به "ظریف: همه ما وامدار ایثارگران، شهدا و آزادگان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: همه ما وامدار ایثارگران، شهدا و آزادگان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید