طالبان: منحل شدن توافقنامه قطر سبب جنگی عظیم خواهد شد

به گزارش مجله ستاره، طالبان به دولت آمریکا هشدار داد که نقض توافقنامه قطر نتایج خطرناکی خواهد داشت و سبب جنگ بزرگی می گردد که مسئولیت آن با آمریکا خواهد بود.

طالبان: منحل شدن توافقنامه قطر سبب جنگی عظیم خواهد شد

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، طالبان در واکنش به تاکید کنگره آمریکا برای تعویق خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هشدار داد: اگر توافق دوحه از بین برود این سبب جنگ بزرگی می گردد که مسئولیت آن به دوش آمریکا خواهد بود .

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه، توافقنامه قطر را تنها راه معقول و پایدار برای حل بحران افغانستان دانست و تاکید کرد که این توافق نباید از دیدگاه کسانی دیده گردد که منافع خود را در تداوم جنگ می بینند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بیانیه می افزاید: دولت جدید آمریکا باید از برخورد احساساتی با پیمان دوحه خودداری نموده و نباید بر تداوم جنگ و بقای جنگسالاران و مفسدان سرمایه گذاری کند .

طالبان همچنین تاکید می نماید که این گروه متعهد بودن خود را به توافقنامه قطر به اثبات رسانده و اضافه کرد باید از اعمال و اظهاراتی خودداری گردد که ما را دوباره به حالت جنگی بر می گرداند.

طالبان درحالی نسبت به ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار داده که گروه مطالعه افغانستان در گزارش به کنگره آمریکا از دولت بایدن خواسته تا فرایند خروج نظامیان را به تاخیر اندازد.

نمایندگان کنگره آمریکا نیز پیرو این گزارش تاکید کرده اند که کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان باید همراه با ادامه مذاکرات صلح قطر و کاهش خشونت ها توسط طالبان صورت گیرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1432

به "طالبان: منحل شدن توافقنامه قطر سبب جنگی عظیم خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: منحل شدن توافقنامه قطر سبب جنگی عظیم خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید