صدور مجوز کسب وکارها 3 روزه شد

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با راه اندازی پنجره واحد فیریکی شروع کسب و کار، زمان اخذ مجوزها از 72.5 روز به سه روز کاهش می یابد.

صدور مجوز کسب وکارها 3 روزه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبِنا، محمدعلی دهقان دهنوی امروز (شنبه) و در مراسم افتتاح رسمی راه اندازی پنجره واحد آغاز کسب وکارکه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص، غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، مسعود خوانساری رییس اتاق تهران و ذبیح الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: کاری که امروز انجام می شود مربوط به یکی از 10 شاخص ارزیابی فضای کسب وکار در دنیاست.

وی افزود: این شاخص مربوط به الزامات و مجوزهایی است که یک فرد برای آغاز به کار باید انجام دهد.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد ادامه داد: تا به امروز برای اخذ این مجوزها به طور متوسط 72 و نیم روز طول می کشید که از این نظر در دنیا جایگاه 178 را در دنیا دارا بودیم. این در حالی است که در بهترین کشور دنیا این مجوزها تنها نیم روز طول می کشد.

وی گفت: دلیل طولانی بودن این فرایند وجود نظارت پیشینی در کشور بود که تلاش کردیم آن را به نظارت پسینی تبدیل کنیم.

دهقان دهنوی افزود: باید اجازه دهیم افراد برای ثبت شرکت و ارتباط با سازمان هایی مانند اقتصادیات و تامین اجتماعی به حداقل ها رضایت دهیم و بقیه را به پس از راه اندازی موکول کنیم.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: با راه اندازی پنجره واحد فیریکی آغاز کسب و کار، این فرایند از 72.5 روز به سه روز کاهش می یابد.

دهقان با اشاره به حمایت وزیر اقتصاد از این طرح گفت: با تایید وزیر اقتصاد 55 روزی که برای احراز هویت در سامانه اقتصادیاتی نیاز بود، حذف شده است که بر اساس آن، نیازی به اخذ کد اقتصادی نیست و شناسه ملی افراد همان کد اقتصادی می، شود.

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد شرح داد: تلاش می کنیم از دولت نگهبان به دولت باغبان تبدیل شویم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1025

به "صدور مجوز کسب وکارها 3 روزه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز کسب وکارها 3 روزه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید