شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان به دنبال صلح نیست

به گزارش مجله ستاره، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت که عملکرد طالبان نشان می دهد که آماده صلح نیست و این گروه برای جنگ کوشش می نماید.

شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان به دنبال صلح نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در نشستی با خبرنگاران در کابل گفت که عملکرد طالبان در یک سال گذشته نشان داد که این گروه برای صلح آمادگی ندارد بلکه به دنبال جنگ است.

وی اضافه کرد: طالبان حملات خود را تشدید کرد و از فرصت تامین صلح برای ادامه جنگ استفاده نموده است.

مشاور امنیت ملی افغانستان با تاکید بر این که طالبان تعهدی برای منافع افغانستان ندارد، گفت که طرف جمهوریت خواهان صلح واقعی و خاتمه یافتن جنگ است و اگر طالبان واقعا صلح می خواهد با قطع خشونت ها مذاکره واقعی انجام دهد.

محب همچنین با اشاره به تیم مذاکره طالبان ادامه داد که آنها صلاحیت تصمیم گیری را ندارند، افراد با صلاحیت این گروه وارد مذاکره شوند.

وی درباره نشست صلح ترکیه نیز گفت که دولت افغانستان برای حضور در نشست ترکیه شرکت خواهد نمود اما باید در خصوص دستورکار آن رایزنی گردد و این که طرف طالبان در چه سطحی شرکت خواهد نمود تعیین گردد، آیا همان تیم اعزامی این گروه به نشست مسکو هستند یا خیر. باید افراد باصلاحیت طالبان وارد مذاکره شوند.

این اظهارات در حالی است که اعضای تیم مذاکره افغانستان به دوحه رفته اند و نتیجه گفت وگوها نیز هنوز تعیین نیست.

نشست صلح افغانستان قرار است در 27 آپریل امسال میلادی در ترکیه برگزار گردد و دولت کابل نیز طرح صلح خود را در این نشست مطرح خواهد نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1556

به "شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان به دنبال صلح نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امنیت ملی افغانستان: طالبان به دنبال صلح نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید