سوءاستفاده کارخانجات رب از مصرف کنندگان، مردم گوجه بخرند و رب دربیاورند

به گزارش مجله ستاره، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت گوجه فرنگی در بازار، گفت: کارخانجات رب به بهانه افزایش قیمت گوجه، رب را گران کردند و الان هم نرخ آن را پایین نمی آورند.

سوءاستفاده کارخانجات رب از مصرف کنندگان، مردم گوجه بخرند و رب دربیاورند

به گزارش ، اسدالله کارگر با بیان اینکه کارخانجات تولیدنماینده رب اعلام کردند که به دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی، رب را گران نموده اند، گفت: در حال حاضر قیمت گوجه به حداقل رسیده و کارخانجات باید نرخ محصول تولیدی خود را کاهش می دادند، اما این کار را نکردند.

وی قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی را درحال حاضر بین 1700 تا 2000 تومان مطرح نمود و اضافه نمود: درحال حاضر عرضه گوجه فرنگی بسیار فراوان است و قیمت آن نیز برای تولیدنمایندگان مقرون به صرفه نیست.

کارگر ضمن انتقاد از عملکرد کارخانجات رب در این میان، اظهارداشت: باتوجه به اینکه کارخانجات خرید انبوه می نمایند قیمت برای آنان بسیار کمتر تمام می گردد.

وی توضیح داد: تقاضای ما از مردم این است که خودشان گوجه فرنگی بخرند و رب مورد نیازشان را تامین کننند تا مانع اینگونه سوءاستفاده ها شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع ماه محرم از فردا شنبه، گفت: با توجه به تعطیلی مراسم عروسی، جشن ها و همچنین تمام شدن بازگشت حجاج به کشور، پیش بینی کاهش قیمت میوه را از هفته آینده داریم.

کارگر با بیان اینکه بعد از ماه محرم نیز ماه صفر را پیش رو داریم، اضافه نمود: در این یک الی دو ماه با کاهش نرخ انواع میوه روبرو خواهیم بود چرا که تقاضا برای میوه به شدت افت می نماید.

وی اشاره به اینکه قیمت موز در یک هفته گذشته در میدان مرکزی میوه و تره بار تا 15 الی 15.5 هزارتومان رسیده بود، اضافه نمود: پیش بینی می گردد نرخ این میوه طی روز های آینده بین 10 تا 15 درصد کاهش یابد.

کارگر گفت: دلیل افزایش قیمت موز علاوه بر افزایش تقاضا کاهش عرضه نیز بود و واردنمایندگان آنقدر ذخیره دارند که می توانند زمان افزایش تقاضا میزان تزریق به بازار را بیشتر نمایند.

منبع: مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 312

به "سوءاستفاده کارخانجات رب از مصرف کنندگان، مردم گوجه بخرند و رب دربیاورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوءاستفاده کارخانجات رب از مصرف کنندگان، مردم گوجه بخرند و رب دربیاورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید