سناتورها در صورت خطر به استیضاح ترامپ رای می دهند

به گزارش مجله ستاره، نامزد پیشین دموکرات ها برای سنای ایالتی ترامپ را تهدیدی برای بقایای دموکراسی در آمریکا دانست و گفت رسوایی های دونالد ترامپ در تاریخ سیاسی آمریکا بی سابقه است؛ اگر سناتورها احساس خطر نمایند حتما به استیضاح او رای خواهند داد.

سناتورها در صورت خطر به استیضاح ترامپ رای می دهند

استیضاح ترامپ

آرن منکانی سیاستمدار سابق و روزنامه نگار آمریکایی روز شنبه در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار درباره سمت و سوی استیضاح ترامپ در کنگره آمریکا افزود: با توجه به افشاگری ها و مدارک تازه ای که برملا شده است، دور از انتظار نیست که شاهد چرخش جمهوریخواستار در کنگره و تایید استیضاح ترامپ از سوی آنها باشیم.

وی که سال گذشته نامزد دموکرات ها برای سنای ایالتی از ایالت کلورادو بود، ادامه داد: بدون تردید در تاریخ این کشور، رئیس جمهوری تا این حد فاسد که با چنین شدت و سرعتی دست به اقدام های غیرقانونی بزند، نداشته ایم.

سناتور

این فعال سیاسی آمریکایی با فاسد دانستن دو حزب سیاسی آمریکا، افزود: دامنه رسوایی ترامپ چنان بالا گرفته است که دموکرات ها می دانند اگر سکوت نمایند، آینده و اعتبار سیاسی خود را به خطر خواهند انداخت.

استیضاح شدنی ترین رئیس جمهوری

منکانی گفت: من فکر می کنم ترامپ استیضاح شدنی ترین رئیس جمهوری در تاریخ ایالات متحده است. از همان روز نخست هم اینگونه بود اما به باور من، دمکرات ها در مجلس نمایندگان خیلی برای استیضاح و اقدام علیه جرایم او تعلل و صبر کردند.

وی تاکید نمود: اصلا مساله این نبوده که ترامپ به قانون پایند بوده است یا خیر. مساله این بوده که وی کل قانون را دور زده است. او مانع از این می گردد که مقام هایش برای شهادت دادن به کنگره بروند. این کار معنایی جز جلوگیری از اجرای قانون ندارد.

این روزنامه نگار آمریکایی یادآور شد: در قیاس با ریچارد نیکسون، ترامپ مرتکب جرایم بسیار بیشتری شده است. من امیدوارم تا هفته سوم نوامبر (5 هفته دیگر) و پیش از عید شکرگذاری، استیضاح او در مجلس انجام گردد.

دموکرات

منکانی درباره اینکه هواداران ترامپ می گویند اکثریت جمهوریخواه سنا، ادامه ریاست جمهوری وی را تضمین می نماید، گفت: آنها دروغ می گویند. این یک تکنیک برای کند کردن روند و امیدواری ایجاد شده در مردم است. زیرا سناتورهای آمریکایی بطور خصوصی می گویند که دوست دارند او برکنار گردد.

وی اظهار داشت: تعداد مردم هوادار برکناری نیز در حال افزایش است و بیشتر و بیشتر فکر خود را تغییر می دهند. نظرسنجی ها این تغییر را نشان می دهد. سناتورها اگر احساس نمایند که موقعیت سیاسی آنها در خطر است، به استیضاح وی رای خواهند داد.

ترامپ تهدیدی برای بقایای دموکراسی

نامزد دموکرات ها برای سنای ایالتی با متزلزل دانستن مواضع جمهوریخواستار نسبت به ترامپ، گفت: با داستان اوکراین، تغییراتی در دیدگاه سناتورها دیدیم. این واقعیت انکار ناپذیری بود که او کوشش نموده است با تهدید رئیس جمهوری اوکراین، او را وادار کند که علیه جو بایدن، رقیب دموکراتش دست به تحقیقات بزند.

منکانی افزود: اینکه میچ مک کانل (رهبر جمهوریخواستار در سنا) گفته است که می خواهد شهادت شاهدان را بشنود، شوکه نماینده بود. بنابراین باید دید وضع روز به روز به چه سمتی چرخش خواهد نمود. بی تردید ترامپ هم تمام توان خود را برای انحراف افکار عمومی به کار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ اجرای قانون را متوقف نموده است، توضیح داد: او به طور آشکار مانع از اجرای عدالت در تحقیقات مولر شده بود و اکنون با داستان اوکراین همین رویکرد را در پیش گرفته است. هرکسی که سیاست آمریکا را از نزدیک دنبال کند و به قانون اساسی و دیگر قوانین نگاه کند، می تواند بگوید دلایل زیادی برای استیضاح این رئیس جمهوری وجود دارد.

این فعال سیاسی آمریکایی ادامه داد: اما بزرگترین مساله، دامنه گسترده اقدامات غیرقانونی و غیر اخلاقی او است. ترامپ به معنای واقعی کلمه در حال از میان بردن تمام چارچوب هایی است که می تواند بقایای یک دموکراسی باشد.

منکانی افزود: در نظام سیاسی ایالات متحده، همه چیز به سرعت رخ نمی دهد اما دموکرات ها دیگر ماشه نارنجک را کشیده اند و اکنون باید تا خاتمه ماه نوامبر، کار را تمام نمایند. پس از آن انتخابات برگزار خواهد شد و بعد از آن جمهوری خواستار باید تصمیم بگیرند که چه کسانی را برای سنا انتخاب نمایند.

ایرنا نظر این فعال سیاسی را درباره اهمیت دستگیری دو همکار رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ جویا شد.

منکانی پاسخ داد: این افراد چنان غرق بده بستان و فساد شده اند که به سختی می توانند آن را لاپوشانی نمایند. این بازداشت ها عمق فساد و دروغگویی جولیانی را نشان می دهد.

وی توضیح داد: در هفته های آینده افشاگری های جدی و سرنوشت سازی در انتظار ترامپ است که می تواند ادامه ریاست جمهوری او را به چالش بکشد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 481

به "سناتورها در صورت خطر به استیضاح ترامپ رای می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناتورها در صورت خطر به استیضاح ترامپ رای می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید