زلزله به آثار آذربایجان غربی آسیب نزد ، سرکشی از بناها ادامه دارد

به گزارش مجله ستاره، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه شب گذشته در این استان، خوشبختانه به بناهای تاریخی آسیبی وارد نکرده است.

زلزله به آثار آذربایجان غربی آسیب نزد ، سرکشی از بناها ادامه دارد

خبرنگاران: جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اشاره به زمین لرزه 4/4 ریشتریشنبه 23 شهریور در منطقه سیه چشمه این استان،گفت: بر اساس آنالیز های به عمل آمده آسیبی به آثار و بناهای تاریخی این استان نرسیده است.

او اضافه نمود: به محض وقوع زمین لرزه در این استان، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به حالت آماده باش در آمدند و آنالیز و سرکشی از بناهای تاریخی به منظور صیانت هرچه بیشتر از آن ها از سوی کارشناسان این اداره کل و یگان حفاظت میراث فرهنگی شروع شد.

جباری گفت: بر اساس آنالیز های به عمل آمده تعیین شد، تمام آثار و بناهای تاریخی این استان سالم هستند و هیچ گونه آسیبی بر اثر زلزله دیشب به آن ها وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با این حال، یگان حفاظت و نیز کارشناسان میراث فرهنگی این اداره کل به منظور صیانت هرچه بهتر از این آثار تاریخی، در آماده باش هستند و سرکشی و بازدید از بناهای تاریخی همچنان ادامه دارد.

منبع: چمدان
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 376

به "زلزله به آثار آذربایجان غربی آسیب نزد ، سرکشی از بناها ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زلزله به آثار آذربایجان غربی آسیب نزد ، سرکشی از بناها ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید