رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد

به گزارش مجله ستاره، رسانه های فرانسوی گزارش دادند برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، یکی از رؤسای جمهور سابق فرانسه به دلیل تخلفاتی که در دوران ریاست جمهوری داشته است، محاکمه می گردد.

رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه از روز دوشنبه به دلیل فساد اقتصادی در کنار به همراه دو نفر دیگر از مقامات بلندپایه دولت خود، برای جوابگویی به اتهامات وارده در دادگاه حاضر خواهند شد.

سارکوزی متهم است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 از منابع اقتصادی مشکوکی که که رد آن به لیبی می رسد، برای تأمین اقتصادی کارزار انتخاباتی خود استفاده نموده و پس از آن در جریان انتخابات سال 2012 نیز تخلف اقتصادی مشابهی را مرتکب شده است.

پرونده دیگری که سارکوزی باید در دادگاه جوابگوی آن باشد نیز به نوعی با تخلفات اقتصادی وی در ارتباط است. در سال 2013 قضات درگیر پرونده فساد اقتصادی سارکوزی تصمیم گرفتند که با استراق سمع از وی به اطلاعاتی در زمینه این پرونده دست پیدا نمایند، اما پس از چند ماه متوجه شدند که سارکووزی برای ارتباط با وکیلش تیری ارزوگ که وی نیز باید روز دوشنبه در دادگاه حاضر گردد، از یک خط ارتباطی محرمانه به نام پل بیسموت استفاده می نماید.

اگرچه پیش از این در سال 2011 ژاک شیراک از رؤسای جمهور سابق فرانسه به دلیل اختلاس محاکمه و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، اما پرونده اختلاس وی مربوط به دوران فعالیت وی به عنوان شهردار پاریس بود.

بدین ترتیب نیکلا سارکوزی اولین رئیس جمهور سابق فرانسه خواهد بود که به اتهام ارتکاب فساد در دوران ریاست جمهوری خود محاکمه می گردد.

البته سارکوزی در سال های قبل نیز چندین بار برا جوابگویی به اتهامات خود به دادگاه فراخوانده شده بود، اما وکلای وی هربار توانسته بودند دادگاه را متقاعد به صدور قرار منع تعقیب برای او نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1285

به "رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید