دیده بان: 117 شبه نظامی مورد حمایت ترکیه در لیبی کشته شدند

به گزارش مجله ستاره، دیده بان حقوق بشر سوریه گفت که تعداد کشته ها از میان هزاران شبه نظامی که ترکیه آنها را برای جنگ به لیبی فرستاده به 117 نفر افزایش یافته است.

دیده بان: 117 شبه نظامی مورد حمایت ترکیه در لیبی کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فعالان سوری از بالا رفتن شمار کشته های شبه نظامیان تحت حمایت ترکیه در درگیری های لیبی به 117 نفر خبر دادند.

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، این کشته ها از اعضای گروه های مسلح سوری با نام های لواء المعتصم، فرقه السلطان مراد، لواء صقور الشمال و سلیمان شاه هستند.

ترکیه پیشتر با امضای یک قرارداد با فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی متعهد شد برای دفاع از این دولت نیروی نظامی به آن کشور اعزام کند به همین دلیل قبل از اعزام نیروهای ارتش، شورشیان سوری تحت امر خود را نیز به لیبی گسیل داشت تا در کنار ارتش لیبی بمانند به گونه ای که خود را وارد یک جنگ نیابتی دیگر کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، گزارش کرد: کشته ها در جریان درگیری ها در محورهای محله صلاح الدین در جنوب طرابلس و محور الرمله در نزدیکی فرودگاه طرابلس و محور مشروع الهضبه و دیگر مناطق در لیبی کشته شدند.

این منبع گفت: قریب به یکصدو پنجاه نفر از مزدوران مسلحی که برای کمک به فائز السراج به لیبی اعزام شدند، در اروپا بوده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین گفت: طی مدت گذشته تعداد افراد مسلحی که به طرابلس پایتخت لیبی رسیدند به 4 هزار و 750 نفر افزایش یافته است و تعداد این عناصر که به پادگان ترکیه برای دریافت آموزش رسیدند به یک هزار و 900 نفر می رسد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیش تر تاکید کرد که کشورش با نیروهای ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در لیبی مبارزه می کند. او کشته شدن چند نیروی ترکیه در آنجا را تایید کرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 827

به "دیده بان: 117 شبه نظامی مورد حمایت ترکیه در لیبی کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیده بان: 117 شبه نظامی مورد حمایت ترکیه در لیبی کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید