دولت عراق از دومین بسته پیشنهادی خود رونمایی کرد

به گزارش مجله ستاره، گروه جهـان ، دفتـر نخسـت وزیـری عـراق، سه روز پس از ارائه بسته اقتصادی-اجتماعی خود برای خاتمه دادن به اعتراض ها در این کشور، در بیانیه ای مفاد دومین بسته مصوبه هیأت دولت را در این خصوص منتشر کرد. این در حالی است که رئیس جمهوری عراق خواستار ایجاد اصلاحات در کابینه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور شده است.

دولت عراق از دومین بسته پیشنهادی خود رونمایی کرد

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در بسته دوم تصویب شده از سوی کابینه عراق، اعلام شده، کمیسیونی برای اعطای زمین به نیازمندان تشکیل شده که ریاست آن را نخست وزیر خود برعهده خواهد داشت. همچنین بنا است، بودجه ای 12.6 میلیون دلاری در اختیار وزارت برق سراسری عراق قرار گیرد تا با توسعه فناوری انرژی خورشیدی برق را به صورت رایگان در اختیار 3 هزار خانواده نیازمند بگذارد. وزارت بازرگانی نیز موظف شد با به صفر رساندن مالیات سرمایه گذاری های کوچک همچون شرکت هایی که در نظافت شهری و تفکیک زباله همکاری دارند و ترغیب سرمایه گذاران خرد، زمینه را برای اشتغالزایی جوانان فراهم کند. توزیع زمین بین فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و جذب فارغ التحصیلان رشته های دیگر در دانشگاه ها از دیگر اقداماتی است که کابینه عادل عبدالمهدی به تصویب رسانده است. البته این مصوبه ها برای اجرایی شدن ابتدا باید به مجلس ارسال گردد تا بعد از تأیید در مجلس تبدیل به حکم اجرایی گردد.

در حالی که کابینه عادل عبدالمهدی از بسته دوم خود رونمایی نموده است، ایسنا به نقل از سومریه نیوز اطلاع داد، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق خواستار انجام اصلاحات در کابینه با هدف بهبود عملکرد آن و ارائه خدمات به شهروندان شده است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 475

به "دولت عراق از دومین بسته پیشنهادی خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت عراق از دومین بسته پیشنهادی خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید