داعش مسئولیت حمله تروریستی لاندن بریج را بر عهده گرفت

به گزارش مجله ستاره، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، داعش با انتشار بیانیه ای مدعی شد مهاجم حمله تروریستی روز جمعه لندن یکی از اعضای این گروه بوده است.

داعش مسئولیت حمله تروریستی لاندن بریج را بر عهده گرفت

این گروه همچنین مدعی شد حمله اخیر در پاسخ به فراخوان داعش در راستای هدف قرار دادن کشورهایی صورت گرفته است که برای مبارزه با این گروه ائتلاف کرده اند.

این در حالی است که یک روز پس از این حمله که با سلاح سرد انجام و به کشته شدن دو نفر منجر شد؛ بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد افرادی که پیش از این به جرائم تروریستی محکوم شده اند نباید زود از زندان آزاد شوند.

وی همچنین خواستار تشدید مجازات برای عاملان خشونت های شدید شد.

پلیس بریتانیا روز شنبه هویت مهاجمی را که یک روز پیش از این به عابران در ضلع شمالی پل لندن (لاندن بریج) حمله کرد و دو تن از آنها را کشت، اعلام کرد. به گفته پلیس، عامل این حمله تروریستی فردی 28 ساله به نام عثمان خان بوده که اصالتی پاکستانی دارد.

در روز حادثه یعنی جمعه 29 نوامبر، مهاجم درست قبل از ساعت 2 بعد از ظهر به محل حادثه رفته و به افرادی که در نزدیکی پل لندن (لاندن بریج) حضور داشتند حمله کرده است.

به گفته پلیس علاوه بر زن و مردی که در این حادثه کشته شدند، سه نفر دیگر نیز زخمی شدند که همچنان در بیمارستان به سر می برند.

مهاجم در نهایت در محل حادثه به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 602

به "داعش مسئولیت حمله تروریستی لاندن بریج را بر عهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش مسئولیت حمله تروریستی لاندن بریج را بر عهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید