خبرنگاران توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان سرعت می یابد

به گزارش مجله ستاره، اصفهان - خبرنگاران - دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان گفت: با حمایت نهادهای کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امور مالیاتی و اتاق بازرگانی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری این استان سرعت می یابد.

خبرنگاران توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان سرعت می یابد

منطقه ویژه علم و فناوری مجموعه ای از امکانات علمی، صنعتی، فراوریی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت هاست که با تکیه بر خلاقیت ها و نوآوری ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه های صنعتی با فناوری نو و توسعه، فراوری، ثروت، رفاه ملی و ایجاد دانایی محور می گردد.

کوروش خسروی روز پنجشنبه در حاشیه جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان به خبرنگاران گفت: این منطقه فعالیت خود را از اول آبان سال گذشته شروع کرد و 14 ماه از فعالیت آن می گذرد.

وی ادامه داد: این منطقه بر 6 فناوری خاص شامل گلخانه های خودپایدار، فراوری ایمپلنت، بازی درمانی، فراوری آب شیرین بدون پساب، فناوریهای مدیرییت پسماند و دورپزشکی متمرکز شده است.

دبیر منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان اظهار کرد: موضوع جلسه امروز ارتقای خدمات به شرکت های فناور و پیشران مستقر در منطقه ویژه علم و فناوری در راستای نیل به سرآمد شدن در بین استان های کشور بود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر تعدادی شرکت پیشران شناسایی شده اند که توانمندی های بسیار خوبی دارند و به هر میزان که به این شرکت ها یاری گردد از سویی موجب رشد بخش خصوصی و از سوی دیگر موجب رشد و توسعه فناوری های مدنظر منطقه ویژه علم و فناوری خواهد بود.

خسروی افزود: به همین دلیل به منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر به این شرکت ها، نمایندگان سازمان امور اقتصادیاتی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اتاق بازرگانی در جلسه امروز حاضر شدند و توافق های بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی افزود: بر مبنای صورت جلسه هایی که امروز به امضا رسید حمایت از شرکت های پیشران فناوری شناسایی شده توسط منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در زمینه های از جمله ارایه خدمات مشاوره ای، تامین نیروی داوطلب و کارآموز، یاری به صادرات و امثال آن در دستور کار این سه سازمان قرار می گیرد.

بیست و یکمین جلسه هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان امروز به ریاست معاون همانگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و با حضور نمایندگان سازمان امور اقتصادیاتی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اتاق بازرگانی و اعضای هیات اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در استانداری اصفهان برگزار گردید.

مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال 93 توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد.

اصفهان پس از استان تهران در زمینه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در رتبه دوم کشور است.

این شرکت ها با گردش اقتصادی یک هزار و 470 میلیارد تومان، زمینه اشتغال هفت هزار و 134 دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1406

به "خبرنگاران توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان سرعت می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توسعه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان سرعت می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید