حمله موشکی و توپخانه ای عربستان سعودی به شمال یمن

به گزارش مجله ستاره، منابع خبری یمن از حمله موشکی و توپخانه ای ائتلاف سعودی به روستاها و مناطق مسکونی در صعده خبر دادند.

حمله موشکی و توپخانه ای عربستان سعودی به شمال یمن

جهت دریافت خدمات اجرای معنی روف گاردن در ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یگان موشکی و توپخانه ای ائتلاف سعودی بعد از ظهر امروز (شنبه) چند روستا و منطقه مسکونی شهرستان مرزی رازح استان صعده را هدف قرار داد.

به گزارش شبکه خبری المسیره، در این حمله موشکی و توپخانه ای ائتلاف سعودی، شماری از غیر نظامیان یمنی کشته و یا زخمی شدند.

در جدیدترین آماری که مرکز حقوق بشری عین الانسانیه اخیرا درباره تلفات جانی و اقتصادی 1700 روز جنگ یمن منتشر نموده است، ائتلاف سعودی از مارس 2015 (فروردین 1394) تا به امروز بیش از 500 حمله هوایی و صدها بمباران زمینی و دریایی علیه یمن داشته که این حملات علاوه بر نابودی زیرساخت های یمن منجر به کشته شدن ده ها هزار نفر شده است.

این مرکز حقوق بشری که خود را مرکزی مستقل می خواند و گزارش های دوره ای درباره خسارت های جنگ یمن ارائه می دهد، می گوید طی این مدت، 42135 غیرنظامی در نتیجه بمباران مستقیم ائتلاف متجاوز کشته و زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، تعداد کشته شدگان غیرنظامی 16447 نفر است که در میان آنها 3672 کودک و 2337 زن وجود دارند؛ تعداد مجروحان و افرادی که دچار نقص عضو شده اند هم به 25688 نفر می رسد که 3856 نفر آنها کودک و 2689 نفر آنها زن هستند(جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 691

به "حمله موشکی و توپخانه ای عربستان سعودی به شمال یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله موشکی و توپخانه ای عربستان سعودی به شمال یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید