حمله شورشیان مسلح در کنگو 6 کشته برجای گذاشت

به گزارش مجله ستاره، حمله گروهی از شورشیان مسلح مستقر در اوگاندا به شهری در شرق کنگو به کشته شدن دستکم شش تن منجر شد.

حمله شورشیان مسلح در کنگو 6 کشته برجای گذاشت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شورشیان یک گروه مسلح مستقر در اوگاندا بار دیگر به یکی از شهرهای مرزی در شرق کنگو حمله نموده اند. در این حمله دستکم 6 نفر کشته شده اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، شاهدان روز شنبه گفتند که شورشیان یک گروه مستقر در اوگاندا موسوم به ای دی اف (نیروهای متحد دموکراتیک) آدینه شب به شهر بنی حمله کردند. این حمله تنها چند روز پس از آن شروع شد که ارتش کنگو نبرد با گروه های مسلح در این منطقه را شدت بخشید.

شهر بنی از مراکز شیوع بیماری مهلک ابولا محسوب می گردد و حملات مکرر توسط شورشیان ای دی اف و سایر گروه های مسلح، کوشش ها برای مهار شیوع ویروس ابولا در شرق کنگو را هم مختل نموده است. این بیماری تاکنون 2200 نفر را در این کشور کشته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، تداوم حملات به این شهر موجب تظاهرات ساکنان شهر بنی شده است. اواخر ماه گذشته ساکنان معترض شهر بنی سالن اجتماعات شهر را آتش زدند و به مقر نیروهای صلح بان سازمان ملل متحد هم حمله کردند.

این کشور همچنین در معرض حملات متناوب نیروهای منتسب به گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. در جریان یکی از این حملات در ماه گذشته دستکم پانزده تن کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

جمهوری دموکراتیک کنگو در مرکز آفریقا قرار گرفته است و پایتخت آن کینشاسا است. جمهوری دموکراتیک کنگو دومین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ در دنیا است.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 643

به "حمله شورشیان مسلح در کنگو 6 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله شورشیان مسلح در کنگو 6 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید