تهدید نخست وزیر ایتالیا درباره آسیب دیدن اروپا از مساله مهاجرت

به گزارش مجله ستاره، خبرنگاران: نخست وزیر ایتالیا تهدید کرد که اگر این کشور در مقابله با بحران مهاجرت یاری بیشتری دریافت نکند، طرح دیگری را اجرا خواهد نمود که به ضرر اروپا خواهد بود.

تهدید نخست وزیر ایتالیا درباره آسیب دیدن اروپا از مساله مهاجرت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایتالیا با موج فزاینده قایق های مهاجران غیر قانونی روبرو است و مقابله با مهاجران در مرزهای اتریش و فرانسه طی روزهای اخیر موجب تشدید این بحران مرزهای ایتالیا شده است.

متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا روز یکشنبه هشدار داد که اگر رم برای مقابله با بحران مهاجرت با یاری و حمایت روبرو نگردد، از طرح دیگری برای مقابله با بحران استفاده خواهد نمود که اجرای آن به ضرر کل اروپا خواهد بود.

رنتسی در مصاحبه با روزنامه کوریره دلاسرا توضیح داد که بحران مهاجرت نباید دست کم گرفته گردد. این یک مساله جدی است و اجازه بدهید شفاف اعلام کنم که پاسخ اروپا به این بحران تاکنون به اندازه کافی خوب نبوده است.

کشورهای اتحادیه اروپا بر سر طرح پیشنهادی توزیع مهاجران در بین کشورهای عضو اختلاف نظر دارند ولی ایتالیا امیدوار است که این طرح در نشست آینده اتحادیه اروپا که قرار است 25 ژوئن برگزار گردد، به نتیجه برسد. بر اساس این طرح 24 هزار مهاجر بین سایر کشورهای اروپایی تقسیم خواهند شد.

رنتسی گفت: اگر اروپا همبستگی با ایتالیا را انتخاب کند، خوب خواهد بود ولی در غیر این صورت، ایتالیا طرح دیگری خواهد داشت. اجرای این طرح در وهله نخست به ضرر اروپا خواهد بود. وی اشاره ای به جزییات این طرح نکرده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 57 هزار مهاجر غیر قانونی و پناهجو در دریا نجات یافته و به ایتالیا منتقل شده اند. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 54 هزار نفر رسیده بود.

نخست وزیر ایتالیا میخواهد مساله مهاجرت را در دیدار آینده خود با همتایان فرانسوی و انگلیسی مطرح کند. رنتسی میخواهد در مورد مساله مهاجرت با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز رایزنی کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 488

به "تهدید نخست وزیر ایتالیا درباره آسیب دیدن اروپا از مساله مهاجرت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید نخست وزیر ایتالیا درباره آسیب دیدن اروپا از مساله مهاجرت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید