برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، باید زمینه مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم

به گزارش مجله ستاره، یک وکیل دادگستری گفت: باید زمینه های اقتصادی و مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم تا بتوانیم آزادانه تبادلات بین المللی داشته باشیم و مسائل اقتصادی را از این طریق کنترل و حل کنیم.

برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، باید زمینه مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم

سیدمحمود علیزاده طباطبایی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره وظایف نهادهای نظارتی در امر مبارزه با گرانی و جلوگیری از افزایش قیمت ها، گفت: معین قیمت یک امر علمی است و زوری نیست و قطعا دستگاه های نظارتی نمی توانند در مساله معین قیمت نقش موثری داشته باشند زیرا قیمت مربوط به عرضه و تقاضاست و باید عرضه و تقاضا کنترل شود تا قیمت کنترل شود. زمانی که کالایی عرضه نمی شود و تقاضایش زیاد است، به تبع قیمتش بالا می رود.

وی اضافه کرد: دستگاه های نظارتی در امر مبارزه با گرانی و قوه قضاییه نیز مساله پیشگیری از وقوع جرم را برعهده دارند و تعزیرات نیز باید به تخلفاتی مانند گران فروشی و کم فروشی و پنهان کردن کالاها و... رسیدگی کند. به طور کلی در این زمینه ها دستگاه ها به وظایف خود عمل می کنند ولی آنچه که مهم است نقش اساسی در معین قیمت و یا عرضه کالاست و عرضه و تقاضا باید هماهنگ شود تا قیمت ها کنترل شود.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه با بگیر و ببند این مسایل حل شدنی نیست، گفت: من معتقدم باید زمینه های اقتصادی و مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم تا بتوانیم آزادانه تبادلات بین المللی داشته باشیم و مسائل اقتصادی را از این طریق کنترل و حل کنیم.

وی در سرانجام اضافه کرد: دستگاه های اجرایی که باید در امر جلوگیری از افزایش قیمت ها و مبارزه با گرانی نظارت داشته باشند وظایفشان را به درستی انجام نمی دهند و به نظرم هر سه قوه در زمینه مبارزه با گرانی و جلوگیری از افزایش قیمت ها نقش مهم و موثری دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 164

به "برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، باید زمینه مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جلوگیری از افزایش قیمت ها، باید زمینه مبادلات تجاری بین المللی را فراهم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید