ایستگاه فضایی از کار افتاده چین در اقیانوس سقوط کرد

به گزارش مجله ستاره، آزمایشگاه فضایی از کار افتاده تیانگونگ-1 چین که در خصوص محل سقوط آن به زمین نگرانی وجود داشت روز دوشنبه پس از ورود به جو عمدتا متلاشی شده و در جنوب اقیانوس آرام به آب افتاده است.

ایستگاه فضایی از کار افتاده چین در اقیانوس سقوط کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش یورونیوز، ایستگاه فضایی چینی تیانگونگ-1 (Tiangong-1) خاتمه روز دوشنبه وارد اتمسفر زمین شد و بخشی از قطعات سوخته شدۀ آن پس از عبور از جو در جنوب اقیانوس آرام فرود آمد.

این در حالی است که بعضی از کارشناسان سواحل برزیل در جنوب اقیانوس اطلس در نزدیکی شهرهای سائوپائولو و ریو دو ژانیرو را به عنوان محل احتمالی فرود قطعات این فضاپیما پیش بینی نموده بودند.

بنا بر اعلام مقامات چینی زمان ورود تیانگونگ-1 به اتمسفر زمین در حدود ساعت 8 و 15 دقیقه بامداد دوشنبه 13 فروردین به وقت پکن (15 دقیقه نیمه شب به وقت گرینوویچ) بوده و بخش زیادی از این ایستگاه فضایی پس از ورود به جو سوخته شده است. پکن نیز روز آدینه گفته بود بعید است که قطعات بزرگی از این فضاپیما بتواند از جو عبور نموده و به سطح زمین برسد.

این ایستگاه فضایی که اولین آزمایشگاه فضایی چینی محسوب می شد، در سال 2011 میلادی به فضا پرتاب شد و بنا بر برنامه ریزی های اولیه قرار بود ماموریت آن در سال 2013 انتها یابد اما برخلاف انتظار، مقامات چینی دوره ماموریت آن را تمدید کردند.

چین پیش تر اعلام نموده بود که این ایستگاه در اواخر سال 2017 میلادی وارد جو زمین خواهد شد اما عملی نشدن این پیش بینی باعث شد که بسیاری از کارشناسان احتمال از کنترل خارج شدن این ایستگاه فضایی را مطرح نمایند.

روزنامه چینی گلوبال تایمز روز دوشنبه توجه رسانه های دنیا و نظریه پردازی ها درباره این ایستگاه فضایی را نشانۀ حسادت آنها نسبت به صنعت فضایی چین دانست و نوشت: بازگشت دوبارۀ فضاپیماها به جو زمین عادی است؛ با این حال تیانگونگ-1 توجهات بسیاری را جلب کرد؛ عمدتا به این دلیل که بعضی از کشورهای غربی در کوشش بودند تا رشد سریع صنعت فضایی چین را زیر سوال ببرند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 491

به "ایستگاه فضایی از کار افتاده چین در اقیانوس سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایستگاه فضایی از کار افتاده چین در اقیانوس سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید