ادعای بلومبرگ: بازرسان آژانس هر ماه، سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته اند

به گزارش مجله ستاره، خبرگزاری بلومبرگ مدعی شد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2020 در هر ماه، حدود سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته اند.

ادعای بلومبرگ: بازرسان آژانس هر ماه، سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته اند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2020 در هر ماه حدود سه بازدید سرزده از تاسیسات هسته ای ایران انجام داده است.

بلومبرگ بر اساس گزارش محدودی که به دیپلماتهای آژانس ارائه شده و به روئیت این خبرگزاری رسیده مدعی شد، میزان بازرسیهای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران در سال 2020 تقریبا نزدیک به رکورد بازدیدها در سال 2018 است.

طبق ادعای این گزارش، یک پنجم از 161 بازرسی سرزده بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در سراسر دنیا در سال 2020 از تاسیسات هسته ای ایران بوده است.

خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای 2015 و افزایش فعالیتهای هسته ای ایران در واکنش به عدم اجرای تعهدات طرفین دیگر برجام در ادامه تاکید نمود که بازرسیهای سرزده از تاسیسات هسته ای ایران کلید اصلی برای اطلاع از فعالیتهای هسته ای ایران در این شرایط بوده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود درباره این بازدیدها می گوید، این قبیل بازدیدها بر فاکتورهایی نظیر تصادفی بودن، غیرقابل پیش بینی بودن و دسترسی در هر زمان متکی است و اثر بازدارندگی آنها در کشورهایی که این نوع بازدیدها در آن انجام می گردد تقویت می گردد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1650

به "ادعای بلومبرگ: بازرسان آژانس هر ماه، سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای بلومبرگ: بازرسان آژانس هر ماه، سه بازدید سرزده از تاسیسات اتمی ایران داشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید