تور مجارستان: این جاذبه ها را در سفر به مجارستان حتما ببینید

به گزارش مجله ستاره، جاذبه های تماشای مجارستان

اولین چیزی که بعد از سفر به مجارستان نظرتان را جلب می نماید تماشا فرهنگ های مختلف در آن است. این کشور مدت زمان زیادی تحت فرمان رومی ها، مغول ها، عثمانی ها و اتحادیه جماهیر شوروی بوده است و به همین علت هم در آن فرهنگ های متفاوتی دیده می گردد. مجارستان سرزمین رود آبی دانوب است پس مطمئنا هیچ سفری در آن بدون قایق سواری در این رود کامل نخواهد بود. بقیه جاذبه های تماشای مجارستان کدامند و از چه مکان های دیگری باید تماشا کنیم؟ با خبرنگاران همراه باشید:

تور مجارستان: این جاذبه ها را در سفر به مجارستان حتما ببینید

با ما سفر کنید و با تور مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

شهر Gyor

این شهر مهم ترین شهر شمال غربی کشور مجارستان و از جاذبه های تماشای مجارستان است و که تحت فرمانروایی چکی ها، مغول ها و عثمانی ها بوده است و جالب است بدانید که مردم این شهر در آن موقع شهر را به آتش کشیدند تا به دست ترک های عثمانی نیفتد. Gyor بین 2 شهر بوداپست و وین قرار گرفته است و تقریبا به هر گوشه آن که بروید می توانید مجسمه ها و بناها و ساختمان های قدیمی را ببینید. در سفر به این شهر حتما کلیسای St. Ignatius را ببینید. گردشگرانی که از این کلیسا تماشا نموده اند به آن عبارت غذای روح را نسبت داده اند.

پارک ملی Hortobagy

پارک ملی Hortobagy در سال 1973 به عنوان اولین پارک ملی مجارستان به ثبت رسید که بزرگترین منطقه حفاظت شده این کشور است. از جمله حیواناتی که در این پارک نگهداری می گردد شامل اسب ها، گاو ها و بوفالو های آبی می گردد. اگر هم به تماشای پرنده ها علاقه داشته باشید، بد نیست بدانید که 342 گونه پرنده مختلف در آن زیست می نماید. یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این پارک، پل 9 ستونه آن است که در نیمه های قرن نوزدهم ساخته شده است چرا که در آن دوران باران های سیل آسایی می باریده است و برای عبور از روی این علفزارها لازم بوده که پلی وجود داشته باشد. یکی دیگر از تماشای های تاپ این پارک آسیاب بادی آن است که آن هم در قرن نوزدهم ساخته شده است.

شهر Debrecen

این شهر در زمان های مختلف چند بار مرکز مجارستان بوده است و یکی از مراکز فرهنگی این کشور است. این شهر در طول جنگ دنیای دوم آسیب شدید دیده با این وجود موسیقی و معماری این شهر همواره معروف بوده است و هنوز هم هست.

هویز (heviz)

اگر بودن در چشمه های آب گرم را دوست دارید و از بودن در آن ها احساس آرامش می کنید پس باید شهر هویز در مجارستان را ببینید که یکی از بزرگترین دریاچه های آب گرم دنیا را دارد. آب این دریاچه از 24 تا 37 درجه سانتیگراد متغیر است و برترین شرایط را برای شنا دارد و به همین علت است که همواره افرادی در آن در حال شنا کردن و آب تنی هستند.آب این دریاچه هر 2 تا 3 روز از طرف منبع آن عوض می گردد و به همین علت همواره آب تمیزی دارد.

پکس (Pecs)

یکی دیگر از شهرهای چند فرهنگه مجارستان است که در آن گروه های قومیتی مختلف با آرامش در کنار هم زندگی می نمایند.اولین دانشگاه کشور مجارستان در سال 1367 در این شهر ساخته شده است. چر باید از پکس تماشا کنید؟ پکس آب هوایی معتدل و مطبوع دارد، ساختمان های قرون وسطایی و تاریخی در آن مانند نگین هایی زیبا می درخشند و موزه های فراوانش که در آن اشیا و وسایلی از دوران گذشته در آن نگهدری می گردد. همیه این ها پکس را به یکی از شهرهای مجذوب کننده گردشگری تبدیل نموده است. البته ساختمان های تاریخی مذهبی را هم نباید از یاد برد که شامل کلیسای جامع پکس و مسجد Pasha Gazzi Kassim است.

دریاچه بالاتون (Lake Balaton)

هر کسی سلقیه ای متفاوت از شخص دیگری دارد. ممکن است شخصی تاریخ دوست باشد و از تماشا ساختمان های تاریخی لذت ببرد در حالی که شخص دیگری علاقه به سازه های مدرن داشته باشد و یا بیشتر در پی ساحل و دریا و … باشد. اگر شما از آن افرادی هستید که استراحت در یک جا را به گشت و گذار در خیابان های سنگ فرش شده ای که پر از ساختمان های قرون سطایی و تاریخی است ترجیح می دهید، باید به دریاچه بالاتون بروید که از دیگر جاذبه های تماشای مجارستان است. بزرگ ترین دریاچه آب شیرین اروپا و معروف ترین تفرجگاه تابستانی مردم مجارستان، این دریاچه است.

این دریاچه به میزان ای بزرگ است که گاهی به آن دریای مجارستان هم می گویند و حتی در کناره های این دریاچه سواحل شنی مصنوعی ساخته شده است تا بیشتر شبیه به دریا گردد.

بوداپست

غیر ممکن است از مجارستان صحبت کرد و حرفی از بوداپست، مرکز زیبا و بزرگ ترین شهر این کشور که به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا هم شناخته می گردد، نزد. سومین ساختمان پارلمانی بزرگ دنیا در بوداپست قرار گرفته است و به عنوان یکی از مجذوب کنندهترین جاذبه های این کشور شناخته می گردد. یکی از زیباترین چشم میزانای این شهر مربوط به رود دانوب معرف و فیروزه ای رنگ است که مانند نگینی زیبا می درخشد.

اگر (Eger)

اگر دومین شهر بزرگ شمال مجارستان است و اگر دنبال علت برای سفر به این شهر و گشت و گذار در آن می شد باید گفت که جاذبه های تماشای زیادی دارد. این شهر به وسیله اولین پادشاه مسیحی در قرن دهم بنیان گذاری شدده است و به خاطر ساختمان های سبک باروکش معروفیت دارد. این پادشاه در شهر اگر کلیسای جامعی ساخته که این کلیسا بر روی تپه ای قرار گرفته است و بقیه شهر در اطراف آن ساخته شده است. اصلی ترین تماشای های این شهر همان قلعه کلیسای جامع آن است. مناره توروک کوری که شمالی ترین مناری ترکیه ای در اروپا است و برای رسیدن به آن باید 150 پله شیب دار را بالا بروید، از دیگر جابه های تماشای آن است. البته مطمئن باشید نمایی که از آن بالا خواهید دید کاملا ارزشش را دارد.

منبع: touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: upst.ir شناسه مطلب: 1988

به "تور مجارستان: این جاذبه ها را در سفر به مجارستان حتما ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجارستان: این جاذبه ها را در سفر به مجارستان حتما ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید